
ЕЛЕКТРОННА ТРУДОВА: ДОБІГАЄ КІНЦЯ ПЕРІОД ОЦИФРУВАННЯ Відомості про трудову діяльність працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, подаються на оцифрування до Пенсійного фонду України згідно із Законом України від 5 лютого 2021 року №1217-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівників в електронній формі».Трохи більше року залишилося до завершення п’ятирічного періоду (до 10 червня 2026 року), протягом якого всі роботодавці повинні занести до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування інформацію про найманих працівників, яка раніше зберігалася на паперових носіях. З того часу, як розпочався процес оцифрування трудових документів, працівники Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області перевели в електронний формат 293,4 тисячі трудових книжок. При цьому документи аналізують і опрацьовують, відбираючи із загальнодержавної черги. Динаміку «нового життя» старих паперових документів про трудову діяльність можна представити таким чином: 2020 р 2021 р. 2022 р. 2023 р. 2024 р.Всього 5,3 тис. 53,0 тис. 80,9 тис. 71,2 тис. 75,2 тис. 293,4 тис. А яка ж ситуація на Полтавщині? Попри значну міграцію та суттєву втрату людського потенціалу, в області налічується нині 315,5 тис. найманих працівників, що майже на 20 тис. більше, ніж на початок війни. На жаль, лише 36,4% з них мають актуальні електронні трудові книжки. Процедура подання відомостей до Реєстру застрахованих осіб – у рамках сучасних технологій, нескладна і доступна кожному. Для того, щоб крокувати у ногу з сучасністю, слід здійснити такі кроки: - увійти до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (www.portal.pfu.gov.ua) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП); - заповнити анкету та прикріпити скановані копії паперової трудової книжки. До електронної трудової книжки також вносяться документи про освіту, про народження дітей (жінкам), про службу в армії (чоловікам), адже вони впливають на обрахунок стажу, а відповідно мають бути зафіксовані в Реєстрі застрахованих осіб. Після заповнення роботодавцем або застрахованою особою анкети та прикріплення сканкопій фахівці Пенсійного фонду переводять їх у цифровий формат і здійснюють звірку записів трудової книжки із даними, що вже містяться в персональній картці Реєстру застрахованих осіб. Надалі ці дані перебувають під надійним захистом системи кіберзахисту. У результаті успішного оцифрування трудової книжки будь-який український працівник може переглянути в особистому кабінеті на вебпорталі Фонду інформацію про періоди роботи і наявний страховий стаж. Якщо при цьому виникають запитання, то на тому ж порталі можна подати звернення. Також можна звернутись до найближчого сервісного центру Фонду. Ще один сучасний ресурс - мобільний додаток «Пенсійний фонд». Він забезпечує доступ до електронних сервісів з мобільних пристроїв та робить спілкування максимально зручним та ефективним. НАГАДУЄМО: електронна трудова книжка — це цифровий аналог паперової трудової книжки, у якому відображена уся наявна інформація про стаж, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі. Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області

КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ ЗА КОМПЕНСАЦІЄЮ, ЯКЩО ХОЧЕТЕ БЕЗКОШТОВНО РОЗМІСТИТИ ВПО За статистикою, на Полтавщині нині мешкає близько 200 тисяч внутрішньо переміщених осіб. Більшість з них орендують житло та знайшли роботу у нашому відносно безпечному регіоні. Для того, щоб стимулювати надавачів житла, зробити процес отримання компенсації більш зручним і доступним, спростити процедуру подання документів і прискорити процес відшкодування витрат, нещодавно впроваджений новий механізм призначення і виплати компенсацій за комунальні послуги та тимчасове проживання ВПО за програмою «Прихисток». Відтепер ці функції здійснює Пенсійний фонд України. З 1 березня власникам житла, які раніше отримували грошову компенсацію за програмою «Прихисток», надання компенсації продовжили автоматично.А тим власникам, які планують вперше скористатись програмою «Прихисток» або скористалися з початку року, після 1 березня слід звертатись до Пенсійного фонду України. Власник житла разом з представником сім'ї ВПО мають подати заяву та повідомлення встановленої форми. На кінець березня в Головному управлінні зафіксовано близько сотні заяв від власників житла щодо призначення компенсації за тимчасове безоплатне розміщення ВПО. Розмір компенсації становить 450 грн на місяць за розміщення однієї людини. Компенсація призначається на 6 місяців із автоматичним її продовженням після перевірки Пенсійним фондом на відповідність критеріям призначення. Не призначається компенсація у таких випадках: - власник житла та ВПО пов'язані родинних зв’язками; - ВПО понад місяць не проживає у житловому приміщенні, за адресою якого надається компенсація, або перебуває за кордоном більше 30-ти календарних днів поспіль на дату проведення перевірки; - протягом 3-х місяців до звернення ВПО придбали, отримали безоплатно або на пільгових умовах житло. Нагадуємо, що звернутися до Пенсійного фонду можна двома шляхами, а саме: - особисто (перелік сервісних центрів Пенсійного фонду в області - https://surl.li/pjnurg); - онлайн - через портал електронних послуг ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua/) або мобільний додаток «Пенсійний фонд». Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області

Податок на нерухомість: кому і скільки доведеться сплатити у 2025 році Власники житла, площа якого перевищує норми, мають сплатити податок на нерухомість. У 2025 році податок сплачується за звітний 2024 рік. Кому та скільки треба платити — розповідають юристи системи надання безоплатної правничої допомоги. Хто має сплатити податок на нерухомість Власники житла, якщо площа перевищує норми: - для квартир — понад 60 кв. м - для будинків — понад 120 кв. м - інших типів житла та їх часток — понад 180 кв. м Скільки треба платити Залежить від ставки податку та площі, що перевищує норму. Як визначається ставка податку Її визначає місцева влада у відсотках від мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року. Ставка податку не може перевищувати 1,5 % за 1 кв. м. На 1 січня 2024 року мінімальна заробітна плата становила 7100 грн. Тож максимальний розмір ставки — 106,5 грн за 1 кв. м. Як це виглядатиме на практиці Наприклад, Ви — власник квартири площею 65 кв. м Ставка податку — 1,5 % (7100 грн х 1,5 відсотка = 106,5 грн). Оподатковувана площа — 5 кв. м (65 кв. м – 60 кв. м) Сума податку: 5 кв. метрів х 106,50 грн = 532,50 грн. Коли платити Впродовж 60 днів з моменту отримання повідомлення. Повідомлення має прийти в особистий кабінет платника податків або рекомендованим листом на пошту до 1 липня. Що буде за несвоєчасну сплату Штраф у розмірі 5%, якщо затримка до 30 днів включно, 10% — понад 30 днів суми податкового боргу. Хто звільнений від сплати податку - власники нерухомості, сумарна площа якої не перевищує встановлених норм - власники, чия нерухомість знаходиться на окупованих територіях, пошкоджена, зруйнована чи в зоні активних бойових дій. Обʼєкти нерухомості, за які не доведеться сплачувати: - дитячі будинки сімейного типу - житло, яке належить дітям-сиротам, позбавленим батьківського піклування та дітям з інвалідністю, які виховуються одинокими матерями чи батьками, але не більше одного такого об’єкта на дитину - власність громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємств - житло, яке належить багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей.

Інформація для власників бджолосімей, фізичних осіб і суб'єктів господарювання, які застосовують засоби захисту рослин щодо профілактики отруєнь бджіл «Інструкція з профілактики та встановлення факту отруєння бджіл засобами захисту рослин» встановлює основні причини отруєння бджіл, заходи щодо профілактики отруєння бджіл, установлення факту отруєння бджіл та допомоги постраждалим від отруєння бджолиним сім'ям, а також механізми визначення шкоди, заподіяної власникам пасік від отруєння бджіл. Ця Інструкція є обов'язковою для виконання всіма державними органами, а також підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, юридичними особами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності та фізичними особами - підприємцями, зокрема сімейними фермерськими господарствами, що провадять діяльність у галузі бджільництва та фізичними особами. В Інструкції зазначається, що основними причинами отруєння бджіл засобами захисту рослин є: - недотримання суб'єктами господарювання встановлених регламентів та санітарних норм і правил транспортування, зберігання, торгівлі та застосування засобів захисту рослин; - неповідомлення або несвоєчасне повідомлення власників пасік про час, місце і характер майбутнього застосування засобів захисту рослин для відповідного реагування; - наданням неповної інформації про заплановане застосування засобів захисту рослин та необхідні обмеження; - недостатньою ізоляцією бджіл або несвоєчасним вивезенням бджолиних сімей у безпечне місце; - неповідомлення власниками пасік місцевих державних адміністрацій або органів місцевого самоврядування про місце перебування пасіки під час кочівлі. Для недопущення отруєння бджіл засобами захисту рослин важливо: - застосувати засоби захисту рослин лише тих, які пройшли державну реєстрацію та включені до Державного реєстру пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні, відповідно до Закону України «Про пестициди і агрохімікати» та повинно здійснюватися згідно з переліком пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні, і доповненнями до нього, які містять науково обґрунтовані регламенти застосування препаратів (норми витрат, кратності обробок, обмеження щодо способу, періоду обробок, строків останньої обробки до збирання врожаю тощо) та є обов'язковими для дотримання всіма фізичними особами та суб'єктами господарювання; - для фізичних осіб та суб'єктів господарювання, які застосовують засоби захисту рослин, зобов'язані завчасно повідомляти органи місцевого самоврядування про заплановане застосування засобів захисту рослин шляхом надання повідомлення про застосування засобів захисту за три доби до запланованого їх застосування; - завчасне повідомлення подавати фізичною особою чи суб'єктами господарювання до органів місцевого самоврядування, на адміністративній території яких (з урахуванням відстані 10 кілометрів від зовнішнього периметру території застосування засобів захисту рослин) планується застосування засобів захисту рослин. У разі якщо територія, на якій планується застосовування засобів захисту рослин, знаходиться на адміністративній території двох чи більше органів місцевого самоврядування (з урахуванням відстані 10 кілометрів від зовнішнього периметру території застосування засобів захисту рослин), завчасно повідомляти всі органи місцевого самоврядування; - завчасно подавати таку інформацію: дата і час початку робіт із застосування засобів захисту рослин; територія майбутнього застосування засобів захисту рослин (площа (га), кадастровий номер (за наявності), місце знаходження ділянки тощо); назва препарату, діючі речовини та клас небезпеки запланованих до застосування засобів захисту рослин; спосіб (метод) застосування засобів захисту рослин; терміни ізоляції бджолиних сімей відповідно до класу небезпеки засобів захисту рослин; прізвище, ім'я та по батькові (за наявності) для фізичних осіб або повне найменування для суб'єктів господарювання; дані для зв'язку з фізичними особами та суб'єктами господарювання (номер телефону та адреса електронної пошти); відомості про сільськогосподарську культуру, що обробляється засобами захисту рослин; - доведення змісту завчасного повідомлення до відома власників пасік здійснювати шляхом його опублікування на офіційній інтернет-сторінці органів місцевого самоврядування або в засобах масової інформації місцевого рівня або оголошення завчасного повідомлення по радіо та/або телебаченню місцевого рівня, а також шляхом його надсилання особистим повідомленням на телефон чи на електронну адресу, зазначені під час реєстрації або кочівлі пасіки; - завчасне повідомлення про використання засобів захисту рослин на одній земельній ділянці (декількох земельних ділянках в одній місцевості) подавати кожного разу фізичними особами та суб'єктами господарювання до органів місцевого самоврядування в разі використання засобів захисту рослин. - усі роботи із засобами захисту рослин слід проводити у вечірні та ранкові години в період відсутності льоту бджіл при мінімальних висхідних повітряних потоках за швидкості вітру до 4 м/с. Як виняток, допускається проведення обробок удень у похмурі та прохолодні денні години з температурою навколишнього повітря нижче +10° C; - заборонено обробка квітучих медоносів і пилконосів в період цвітіння рослин. Обробка квітучих медоносів і пилконосів проводити в стадіях бутонізації до початку та після закінчення цвітіння рослин. Під час застосування засобів захисту рослин в умовах закритого ґрунту обробку потрібно проводити увечері після закінчення льоту бджіл або бджіл ізолюють у вуликах на строк, передбачений обмеженнями щодо застосування засобів захисту рослин, а до роботи із засобами захисту рослин допускати осіб, які пройшли медичний огляд, спеціальну підготовку та мають відповідне посвідчення (допуск), допуск та наряд на виконання робіт з пестицидами відповідно до Порядку одержання допуску (посвідчення) на право роботи, пов'язаної з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею пестицидами і агрохімікатами. У разі перевезення бджолиних сімей з місця фактичного розташування пасіки, зазначеного під час її реєстрації, власник пасіки або уповноважена ним особа зобов'язаний за два календарних дні повідомити органи місцевого самоврядування, на території яких він планує розмістити пасіку, про дату ввезення та вивезення пасік, надати свої контактні дані (номер телефону та адресу електронної пошти). Пасічник, який не повідомив органи місцевого самоврядування за новим місцем розміщення пасіки про перебування пасіки, бере на себе всі ризики завдання шкоди або загибелі пасіки внаслідок застосування засобів захисту рослин.

Бджільництво за правилами: як оформити пасіку та захистити бджіл від отруєння Шановні суб'єкти господарювання та громадяни! Бджільництво є важливою галуззю як для економіки, так і для збереження екологічного балансу. З метою забезпечення законної та безпечної діяльності пасік, а також для захисту бджіл від отруєння, необхідно дотримуватися певних правил та процедур. У цій статті ми розглянемо основні вимоги, які стосуються кожного власника пасіки та тих, хто використовує засоби захисту рослин. 1. Отримання ветеринарно-санітарного паспорта пасіки – перший крок до законної діяльності. Ветеринарно-санітарний паспорт пасіки є ключовим документом, що підтверджує її благополуччя та відповідність ветеринарно-санітарним нормам. Отримання такого паспорта є обов'язковим для всіх власників пасік. Процедура отримання паспорта максимально спрощена: • Видача паспорта здійснюється в день звернення після подання заяви. • Заяву необхідно подати до Кременчуцького районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (для мешканців та власників пасік у Кременчуцькому районі). Власники пасік в інших районах звертаються до відповідних територіальних органів за місцем проживання або знаходженням пасіки. • Заява може бути подана як у письмовій, так і в електронній формі (з використанням кваліфікованого електронного підпису). • До заяви слід додати заповнений та підписаний паспорт пасіки. • Після перевірки документів посадова особа вносить інформацію до Реєстру паспортів пасік та видає паспорт власнику. • Кожному паспорту присвоюється унікальний номер, який зазначається на титульній сторінці та в Реєстрі паспортів пасік. До Реєстру паспортів пасік вноситься така інформація: унікальний номер, дані про власника (для юридичних осіб – найменування та код ЄДРПОУ, для фізичних осіб – ПІБ та РНОКПП або серія та номер паспорта), місце проживання/знаходження, контактні дані, фактичне розташування пасіки, кількість бджолиних сімей, порода бджіл (за наявності) та статус пасіки (зареєстрована/ліквідована). Важливо пам'ятати: У разі невідповідності документів або надання неповної інформації, їх повернуть власнику протягом одного дня. Відмова у видачі паспорта без обґрунтованих причин не допускається. Паспорт підлягає заміні у разі втрати, пошкодження або зміни власника. При припиненні діяльності пасіки необхідно повідомити територіальний орган протягом 10 календарних днів. Ветеринарно-санітарний стан пасіки фіксується в паспорті після проведення відповідних заходів, а результати щорічного весняного обліку вносяться до 15 травня в додаток паспорта. 2. Реєстрація пасіки в органах місцевого самоврядування – обов'язкова процедура після отримання паспорта Після отримання ветеринарно-санітарного паспорта, наступним важливим кроком є реєстрація пасіки в органах місцевого самоврядування за місцем проживання фізичної особи або місцезнаходженням юридичної особи. Для реєстрації необхідно подати: • Заяву про реєстрацію пасіки від власника або уповноваженої особи. • Засвідчену заявником копію ветеринарно-санітарного паспорта пасіки. У заяві необхідно вказати: ПІБ, місце проживання, РНОКПП або серію та номер паспорта (для фізичних осіб); найменування (для юридичної особи), ПІБ (для фізичної особи – підприємця); місцезнаходження/проживання; код ЄДРПОУ/РНОКПП або серію та номер паспорта (для фізичних осіб – підприємців) та контактну інформацію (номер телефону, електронну адресу). Важливо пам'ятати: Про припинення діяльності пасіки необхідно повідомити орган місцевого самоврядування протягом 10 календарних днів. У разі перевезення пасіки на територію іншої громади, слід повідомити обидва органи місцевого самоврядування не пізніше ніж за два календарних дні до перевезення, надавши інформацію про місце розташування, час прибуття та виїзду, кількість бджолиних сімей та контактні дані. У разі отримання інформації про заплановане застосування засобів захисту рослин, органи місцевого самоврядування зобов'язані повідомити зареєстрованих пасічників протягом чотирьох робочих годин. 3. Дотримання Інструкції з профілактики та встановлення факту отруєння бджіл засобами захисту рослин – запорука збереження бджіл Захист бджіл від отруєння є критично важливим. Фізичні особи та суб'єкти господарювання, які застосовують засоби захисту рослин, зобов'язані завчасно, за три доби до запланованого застосування, повідомляти органи місцевого самоврядування. Органи місцевого самоврядування зобов'язані доводити зміст завчасних повідомлень до відома власників пасік шляхом публікації на офіційному вебсайті, у місцевих ЗМІ, через радіо та телебачення, а також шляхом надсилання особистих повідомлень на телефон або електронну пошту, зазначені при реєстрації пасіки. На період обробки пасічник повинен вивезти пасіку або ізолювати бджіл у вуликах на термін не більше ніж 12 годин, дотримуючись встановлених правил ізоляції. У випадку виявлення ознак отруєння бджіл, власник пасіки має право звернутися до органів місцевого самоврядування з вимогою про обстеження пасіки та фіксацію цього факту. Постійно діюча комісія із встановлення факту отруєння бджіл збирається невідкладно, але не пізніше ніж через 24 години після отримання заяви. Збитки, завдані власнику пасіки, оцінюються цією комісією, фіксуються в Акті встановлення факту отруєння бджіл та відшкодовуються в судовому порядку. Під час роботи комісії Наявність та кількість бджолиних сімей підтверджуються ветеринарно-санітарним паспортом пасіки. Без паспорта або відповідних записів у ньому інформація власника до уваги не береться. Що важливо знати при виборі та застосуванні засобів захисту рослин? При виборі препаратів необхідно враховувати їхню небезпеку для бджіл, яка визначається класом небезпечності. Дозволено використовувати лише зареєстровані засоби. Застосування пестицидів та агрохімікатів повинно здійснюватися виключно згідно з науково обґрунтованими регламентами, що визначають норми витрат, кратність обробок, обмеження та строки останньої обробки до збирання врожаю. Найчастішими причинами отруєнь є неповідомлення або несвоєчасне повідомлення пасічників про заплановані обробки та надання неповної інформації. Обов'язки тих, хто застосовує засоби захисту рослин: • Вживати всіх можливих заходів для попередження отруєння бджіл. • Завчасно, не пізніше ніж за три доби до запланованого застосування, повідомляти органи місцевого самоврядування. У завчасному повідомленні необхідно вказати: дату та час початку робіт, територію обробки (площа, кадастровий номер, місцезнаходження), назву препарату, діючі речовини та клас небезпеки, спосіб застосування, терміни ізоляції бджіл, контактні дані особи, що проводить обробку, та відомості про сільськогосподарську культуру. Важливі правила проведення робіт: Обробку необхідно проводити у вечірні та ранкові години, коли бджоли не літають, при мінімальних висхідних потоках повітря та швидкості вітру до 4 м/с. Обробка квітучих медоносів під час льоту бджіл категорично заборонена. До роботи з пестицидами допускаються лише особи з відповідною підготовкою та медичним оглядом. Дотримання цих простих, але важливих правил допоможе зберегти бджіл, забезпечити якісне запилення сільськогосподарських культур та підтримати розвиток бджільництва у нашому регіоні. У разі виникнення будь-яких питань, звертайтеся до відповідних органів для отримання роз'яснень та допомоги.

27 березня 2025 року ГО "Пролісок" надала важливу підтримку нашим землякам. Шість домоволодінь з нашої громади, які постраждали внаслідок ворожого шахідного нападу, отримали від організації необхідну допомогу. Вони були забезпечені брезентом та плівкою для захисту від негоди, а також отримали психологічну підтримку, що є не менш важливим в цей складний час.Дякуємо ГО "Пролісок" за їхню небайдужість та оперативність! Разом ми сильніші, і наша громада обов’язково подолає всі труднощі, підтримуючи один одного

25 березня 2025 року в Хабі ветеранської підтримки та розвитку відбулася важлива та цікава зустріч, яка мала на меті підтримати ветеранів нашої громади. Спеціалісти з Кременчуцького міськрайонного центру зайнятості провели інформаційну сесію на тему: "Гранти для ветеранів та їхніх подружжів на створення або розвиток власного бізнесу". Захід був спрямований на ознайомлення учасників з можливостями, які відкриваються перед ними у рамках державної підтримки підприємницької ініціативи серед ветеранів. Цей захід став важливим кроком на шляху до створення можливостей для ветеранів, які прагнуть реалізувати свої бізнес-ідеї та забезпечити економічну незалежність. Такий підхід не тільки дає ветеранам можливість на успішну адаптацію після служби, але й сприяє розвитку малого та середнього бізнесу в громаді, що в свою чергу стимулює місцеву економіку.

Нетверезий за кермом: які наслідки чекають на порушників Керування у стані сп’яніння — серйозне правопорушення, за яке передбачені штрафи, позбавлення водійських прав, а в деяких випадках кримінальна відповідальність. Що очікує на порушників, роз’яснюють юристи системи надання безоплатної правничої допомоги. Що вважається керуванням у стані сп’яніння Водіння в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння. Підставою для відповідальності є: ● вживання алкоголю; ● вживання наркотичних або психотропних речовин; ● перебування під дією ліків, що знижують швидкість реакції. Яка передбачена відповідальність Залежно від ситуації водій може нести адміністративну або кримінальну відповідальність. Розмір штрафу та інші види покарань залежать від кількості порушень та їхніх наслідків. Так, відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні порушення (далі – КУпАП), якщо людина вчинила порушення вперше, то її може очікувати: ● штраф у розмірі тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 17 000 грн; ● та позбавлення права керування транспортними засобами строком на один рік. Якщо протягом року людина повторно сіла за кермо у стані сп’яніння, то її очікує: ● штраф у розмірі – 34 000 грн (дві тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян) та позбавлення права керування транспортними засобами строком на 3 роки. ● або адміністративний арешт на строк 10 діб, позбавлення права керування транспортними засобами строком на три роки. Також передбачена можливість оплатного вилучення транспортного засобу порушника. Це означає, що транспорт вилучають, але власнику компенсують його вартість. За вчинення цього правопорушення втретє: ● штраф – 51 000 грн (три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян), позбавлення права керування транспортними засобами строком на 10 років; ● або адміністративний арешт строком на 15 діб, позбавлення права керування транспортними засобами на 10 років. При цьому буде конфісковано транспортний засіб, який є у приватній власності порушника. Коли настає кримінальна відповідальність Якщо людина в стані сп’яніння скоїла ДТП та є постраждалі. Залежно від наслідків (легкі, середні, тяжкі тілесні ушкодження або смерть потерпілого) санкції статті 286-1 Кримінально кодексу України передбачають: ● позбавлення волі на строк до 12 років ● та позбавлення права керувати транспортними засобами на строк від трьох до 10 років.Як діяти, якщо вас зупинили працівники поліції за підозрою у керуванні в стані сп'яніння ● попросіть працівника поліції повідомити причину зупинки; ● не відмовляйтеся від проходження від огляду на стан сп’яніння; ● при проходженні огляду на місці, перевірте сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки (Драгер, алкотестер); ● якщо ви не згодні з результатом алкотестера, скажіть про це працівнику поліції та повідомте, що бажаєте пройти огляд на стан сп'яніння в закладі охорони здоров'я; ● якщо працівники поліції склали протокол про адміністративне правопорушення – зверніться за юридичною допомогою.Де отримати юридичну підтримку Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Юристи розкажуть як діяти у вашій ситуації. Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це ВПО, люди з низьким доходом (працездатні – з доходом до 6056 грн/міс.; пенсіонери (за віком, вислугою років) – 4722 грн/міс.; з інвалідністю – якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн), ветерани війни (інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»). Юристи детально вивчать ваші обставини, за потреби складуть та подадуть до суду заяву і представлятимуть ваші інтереси у суді. Як звернутися до системи надання БПДhttps://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/

Податкова запустила онлайн-запис до електронної черги в Центрах обслуговування платників Відтепер до електронної черги для відвідування Центрів обслуговування платників можна записатись онлайн на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі за посиланням: zir.tax.gov.ua/main/queue.Також попередній запис на отримання послуг у ЦОП доступний через Контакт-центр ДПС за телефоном 0800 501 007.Плануйте візит заздалегідь – заощаджуйте свій час!Державна податкова служба продовжує цифровізацію послуг для платників податків. Головне управління ДПС у Полтавській області

Кому необхідно сплачувати податок за землю та хто звільняється від сплати Відповідно до Податкового кодексу України плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.Платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності. Базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено. Плата за землю віднесена до місцевих податків, тому сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад встановлюють розміри ставок цього податку виключно в межах, визначених Податковим кодексом України та затверджують їх своїм рішенням щороку до 15 липня. Нарахування земельного податку фізичним особам здійснюють податкові органи за місцезнаходження земельної ділянки на підставі даних Державного земельного кадастру, Державного реєстру прав на нерухоме майно та надсилають або вручають особисто платнику за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкові повідомлення-рішення про суми сплати земельного податку. В свою чергу, фізичні особи сплачують земельний податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення. Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3% від їх нормативної грошової оцінки: - для земель загального користування − не більше 1% від їх нормативної грошової оцінки, - для сільськогосподарських угідь − не менше 0,3% та не більше 1% від їх нормативної грошової оцінки, - для лісових земель − не більше 0,1% від їх нормативної грошової оцінки. Ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено, встановлюється у розмірі не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області: - для сільськогосподарських угідь − не менше 0,3% та не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, - для лісових земель − не більше 0,1% від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області. Відповідно до ст. 281 Податкового кодексу України від сплати податку звільняються: - особи з інвалідністю I і II групи; - фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; - пенсіонери (за віком); - ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; - фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; - власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), які передали ці ділянки та паї в оренду платнику єдиного податку четвертої групи. Таке звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм: - для ведення особистого селянського господарства − у розмірі не більш як 2 гектари; - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): • у селах − не більш як 0,25 гектарів, • у селищах − не більш як 0,15 гектарів, • в містах − не більш як 0,10 гектарів; - для індивідуального дачного будівництва − не більш як 0,10 гектарів; - для будівництва індивідуальних гаражів − не більш як 0,01 гектарів; - для ведення садівництва − не більш як 0,12 гектарів. Головне управління ДПС у Полтавській області
|

Кому необхідно сплачувати податок за землю та хто звільняється від сплати Відповідно до Податкового кодексу України плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.Платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності. Базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено. Плата за землю віднесена до місцевих податків, тому сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад встановлюють розміри ставок цього податку виключно в межах, визначених Податковим кодексом України та затверджують їх своїм рішенням щороку до 15 липня. Нарахування земельного податку фізичним особам здійснюють податкові органи за місцезнаходження земельної ділянки на підставі даних Державного земельного кадастру, Державного реєстру прав на нерухоме майно та надсилають або вручають особисто платнику за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкові повідомлення-рішення про суми сплати земельного податку. В свою чергу, фізичні особи сплачують земельний податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення. Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3% від їх нормативної грошової оцінки: - для земель загального користування − не більше 1% від їх нормативної грошової оцінки, - для сільськогосподарських угідь − не менше 0,3% та не більше 1% від їх нормативної грошової оцінки, - для лісових земель − не більше 0,1% від їх нормативної грошової оцінки. Ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено, встановлюється у розмірі не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області: - для сільськогосподарських угідь − не менше 0,3% та не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, - для лісових земель − не більше 0,1% від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області. Відповідно до ст. 281 Податкового кодексу України від сплати податку звільняються: - особи з інвалідністю I і II групи; - фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; - пенсіонери (за віком); - ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; - фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; - власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), які передали ці ділянки та паї в оренду платнику єдиного податку четвертої групи. Таке звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм: - для ведення особистого селянського господарства − у розмірі не більш як 2 гектари; - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): • у селах − не більш як 0,25 гектарів, • у селищах − не більш як 0,15 гектарів, • в містах − не більш як 0,10 гектарів; - для індивідуального дачного будівництва − не більш як 0,10 гектарів; - для будівництва індивідуальних гаражів − не більш як 0,01 гектарів; - для ведення садівництва − не більш як 0,12 гектарів. Головне управління ДПС у Полтавській області 
ЄСВ – 2025: що змінилося для підприємців? З 1 січня 2025 року в Україні змінилися правила сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ). Відповідні зміни передбачені Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» та застосовуються виключно до звітного (податкового) періоду – 2025 рік. Що змінилося? - Збільшено максимальну базу нарахування ЄСВ Вона становитиме 20 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом. - Зупинено норму щодо звільнення від сплати ЄСВ для деяких категорій платників: Фізичних осіб – підприємців; Осіб, які займаються незалежною професійною діяльністю; Членів фермерських господарств, якщо вони не застраховані на інших підставах. Вищевказані платники податків за 2025 рік мають сплатити ЄСВ за себе на загальних підставах. Скільки необхідно сплатити? ЄСВ залишиться на рівні 22 % від мінімальної зарплати. Наприклад: - 1760 грн на місяць (22 % від 8000 грн – розмір мінімальної зарплати); - 5280 грн за квартал. Слідкуйте за новинами! Будьте в курсі податкових змін! Довідково: Абзацом тридцять другим пункту 3 Прикінцевих положень Закону про Державний бюджет України встановлено, що на 2025 рік зупиняється дія пункту 4 частини першої статті 1 в частині розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску та пункту 919 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Головне управління ДПС у Полтавській області 
Швидке інформування про помилкові платежі у сервісі «Е-повідомлення» від ДПС Державна податкова служба України розробила та впровадила сервіс «Е-повідомлення», який дозволяє платникам податків отримувати електронні інформаційні повідомлення про помилкову сплату податкових платежів та єдиного внеску. Завдяки цьому сервісу платники податків, користувачі Електронного кабінету, мають можливість отримувати в розділі Вхідні/вихідні документи / Вхідні / Повідомлення «Е-повідомлення» за формою J/F14900, що містить інформацію про: - код територіального органу ДПС, в якому обліковується помилково сплачена сума; - код територіальної громади; - код та назву платежу; - дату, номер та суму платіжної інструкції; - бюджетний або небюджетний рахунок IBAN. Отримавши «Е-повідомлення» про помилкову сплату платежів, платник може миттєво здійснити направлення заяви про перерахування коштів в електронному форматі (за формою J/F1302002) до територіального органу ДПС, в якому обліковуються такі суми. Відправка електронних інформаційних повідомлень про помилкову сплату платежів до Електронного кабінету платника, здійснюється автоматично о 9.00 годині в робочі дні, крім понеділка, за транзакціями про сплату за попередній банківській день. Звертаємо увагу, що посадові особи, які за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань є керівником підприємства, установи, організації, чи самозайнятою особою, чи фізичною особою – платником податків, також мають можливість отримувати додаткове повідомлення про помилкову сплату платежів шляхом приєднання до сервісу «Info TAX». Головне управління ДПС у Полтавській області 
Як подати декларацію про доходи за 2024 рік В Україні триває деклараційна кампанія – 2025. Деякі платники податку – фізичні особи зобов’язані самостійно розрахувати та сплатити податок на доходи фізичних осіб і військовий збір, подавши декларацію про майновий стан і доходи. Це передбачено Податковим кодексом України. Подати декларацію можна декількома способами. Кожен може обрати зручний для себе: - особисто або уповноваженою особою; - поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання; - в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». До речі, це найбільш зручна форма. Для цього потрібно лише мати кваліфікований електронний підпис (так званий електронний ключ) та доступ до мережі «Інтернет». Як подати? - через електронний кабінет платника: як це зробити – дивись відео за посиланням: https://tax.gov.ua/.../deklaruvannya-dohodiv.../774470.html; - через мобільний застосунок «Моя податкова»: інструкція тут: https://tax.gov.ua/mobilniy.../videomateriali/10156.html. Нагадаємо! Сервіси ДПС дозволяють частково автоматично заповнювати декларації на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, які є у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податку, та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна. Це значно спростить процес. Не відкладайте подання декларації на останній день! Вчасно звітуйте про отримані у минулому році доходи. Про терміни подання декларації дивіться за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/865606.html. Головне управління ДПС у Полтавській області 
Програма безкоштовної психо-соціальної допомоги #ЗАСПОКІЙ. У жорстких реаліях сьогодення все більше і більше людей опиняються відірваними від свого звичного оточення, своєї домівки, та навіть від своїх рідних. Це завжди великий стрес та колосальне навантаження на психіку людини. Тож зараз, коли громадяни України як ніколи потребують підтримки і єднання, стає вкрай необхідно мати місце куди людина може звернутися та отримати своєчасну психологічну допомогу та підтримку, де людина зможе відновити свій спокій. Саме тому наша команда розпочинає проєкт #ЗаСпокій. Мета нашого проекту - надання безкоштовної професійної психо-соціальної допомоги для: • внутрішньо переміщених осіб; • військовим, які зіткнулися з посттравматичним стресовим розладом та їх близьким; • біженцям з тимчасово окупованих територій; • іншим людям, які потрапили у складні життєві обставини. Команда проекту #ЗаСпокій - це дипломовані практикуючі психологи та психотерапевти з великим досвідом соціально-психологічної допомоги.Проєкт реалізується за ініціативи і підтримки громадської організації «Роблю Дніпро Здоровим», Україно-швейцарського проєкту «Психічне здоров’я для України» (MH4U) та громадської спілки «Міжнародна Антинаркотична Асоціація» Більш детальна інформація та звернутись за допомогою можна за посиланням: https://netnarkotik.com.ua/.../zaspokij-bezkoshtovna.../ РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ!!! СЛАВА УКРАЇНІ!!! З повагою, координатор та команда ГО «Роблю Дніпро Здоровим» +380508872507 Олександр ШУЛЯК.
|
|