Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Новини

3.05.2025р.

ДПС вперше надіслала суб’єктам господарювання повідомлення для профілактики порушень

Понад 1000 суб’єктів господарювання у сфері роздрібної торгівлі отримали інформаційні повідомлення через Електронний кабінет для упередження можливих порушень порядку проведення розрахунків. Уперше в історії Державна податкова служба обрала профілактику порушень, а не покарання. Про це повідомив Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко у Telegram.
Він зазначив, що фахівці податкової проаналізували їхні фіскальні чеки за березень 2025 року. Звернули увагу, що у розрахунках цих суб’єктів господарювання не відображено жодної операції з готівкою. Це може свідчити про ймовірне непроведення готівкових розрахунків через РРО.
«Тому у листах пропонуємо бізнесу самостійно переглянути попередні господарські операції та надалі не допускати під час продажу товарів розрахунків без використання реєстраторів. Наголошуємо на превентивній меті цих повідомлень. Виправлення дозволить уникнути підстав для проведення фактичних перевірок, які відповідно до Податкового кодексу ДПС має право ініціювати за наявності ознак порушень», – додав Голова ДПС.
Руслан Кравченко підкреслив, що такі додаткові заходи комунікації з платниками податків ДПС запроваджує для стимулювання добровільної сплати податків та дотримання податкової дисципліни. Це передбачено Національною стратегією доходів для підвищення рівня довіри до податкової служби та добровільного комплаєнсу.
Головне управління ДПС у Полтавській області

2.05.2025р.

Недоотримана пенсія померлого пенсіонера: хто може отримати та як

Якщо пенсіонер помер, але не встиг отримати нараховану пенсію, ці кошти можуть отримати його родичі. Хто саме та як це зробити — роз’яснюють юристи системи надання безоплатної правничої допомоги.
Хто може звернутися за виплатою
Члени сім’ї, які:
● проживали разом із пенсіонером на день його смерті
● є непрацездатними та знаходилися на утриманні померлого (незалежно від спільного проживання):
○ чоловік/дружина, батьки з інвалідністю чи пенсіонери
○ діти до 18 років або старші, які мають інвалідність, що отримана до повноліття
○ діти, які навчаються за денною формою навчання — до 23 років або до завершення навчання
○ діти-сироти — до 23 років (незалежно від навчання)○ чоловік/дружина, один із батьків, брат, сестра, дідусь чи бабуся, які не працюють і доглядають за дитиною померлого до 8 років.
Куди звертатися із заявою
До Пенсійного фонду України.
Коли треба звернутися
Впродовж 6 місяців з дня відкриття спадщини.
Які документи необхідні
● свідоцтво про смерть
● документи, які підтверджують родинні стосунки (свідоцтво про народження, шлюб)
● паспорт
● для непрацездатних членів сім’ї — документи, які засвідчують утримання:
○ довідка від органу місцевого самоврядування
○ судове рішення (за потреби).
Що ще варто знати
Розгляд заяви — до 10 днів.
Сума — вся недоотримана пенсія по місяць смерті включно.
Якщо звернулося кілька осіб — гроші розподіляються між ними порівну.
Якщо впродовж 6 місяців ніхто не звернувся — пенсія входить до складу спадщини.
Де отримати юридичну підтримку
Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Юристи розкажуть хто може отримати недоотриману пенсію, які документи знадобляться тощо.
Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це ВПО, діти, люди з низьким доходом (працездатні – з доходом до 6056 грн/міс.; пенсіонери (за віком, вислугою років) – 4722 грн/міс.; з інвалідністю – якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн), ветерани війни (інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»). Юристи детально вивчать ваші обставини, за потреби складуть та подадуть до суду заяву і представлятимуть ваші інтереси у суді.
Як звернутися до системи надання БПДhttps://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/
Приклад допомоги в суді
Недоотримана пенсія — теж спадщина: суд зобов’язав виплатити понад 73 тисячі гривень
Андрій — переселенець з Донеччини. Він потребував допомоги в успадкуванні пенсії покійної матері, яку вона не встигла отримати за життя.Ще у 2016 році Пенсійний фонд припинив їй виплату пенсії. Суд зобов’язав поновити виплати та сплатити заборгованість за 2016–2019 роки, але рішення виконали лише частково — виплату пенсії поновили, а борг так і не виплатили.
Після смерті матері Андрій прийняв спадщину, однак до її складу увійшла лише пенсія за 2020–2021 роки (42 тис. грн). Решту суми, борг за 2016-2019 роки, Андрій успадкувати не зміг. Пенсійний фонд не надав нотаріусу інформацію про розмір недоотриманої пенсії за цей період.
Адвокат, який співпрацює з системою надання БПД, підготував позовну заяву до суду, в якій просив визнати дії Пенсійного фонду протиправними та стягнути на користь Андрія нараховану та невиплачену заборгованість по пенсії померлої за 2016-2019 роки як спадщину.
Суд заяву задовольнив та виніс рішення стягнути з Пенсійного фонду на користь Андрія невиплачену покійній матері пенсійну заборгованість у розмірі понад 73 тис. грн.
Детальніше про справу – тут.

2.05.2025р.

Руслан Кравченко: Для системних змін та реалізації ефективних механізмів потрібен відкритий діалог з ІТ-бізнесом

За минулий рік резиденти Дія Сіті сплатили до бюджету 16,8 млрд грн податків. Цьогоріч вони вже задекларували понад 3 млрд грн податку на прибуток.
Про це розповів Голова ДПС Руслан Кравченко під час зустрічі з представниками Diia.City United. Це бізнес-спілка, яка об'єднує продуктові технологічні компанії резидентів Дія.City.
«Мали продуктивну та відверту розмову про реальні запити та проблеми, які турбують IT-бізнес. Такий діалог має бути постійним, щоб прибирати всі перепони, які заважають системним змінам», – зазначив Руслан Кравченко.
Під час заходу учасники обговорили найбільш актуальні теми:
- оподаткування віртуальних активів – перший крок до врегулювання крипторинку. Потрібно забезпечити правову визначеність, захист прав учасників ринку, сприяти розвитку інноваційних технологій та залученню інвестицій;
- оподаткування доходів, отриманих через онлайн-платформи. Це системна побудова механізму контролю за торгівлею товарами та послугами в Інтернеті. Водночас не йдеться про надання автоматичного доступу ДПС до банківських рахунків фізичних осіб;
- оподаткування ПДВ IT-послуг. Складне питання, яке потребує комплексного вирішення.
«ДПС відкрита до конструктивної співпраці та реалізації ефективних механізмів, які підвищуватимуть довіру бізнесу до податкової», – підкреслив Руслан Кравченко.
Головне управління ДПС у Полтавській області

2.05.2025р.

ДПС перевиконала план надходжень за квітень на 10,2 млрд грн, за чотири місяці цього року – на понад 46 млрд гривень

Державна податкова служба демонструє стабільне перевиконання плану надходжень. У квітні, станом на 19:00 30.04.2025, ще +10,2 млрд грн. Чотири місяці завершили із солідним перевиконанням – на 46,2 млрд грн (+13,1 % до плану Мінфіну). Про це повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко у Telegram-каналі.
«У квітні до загального фонду держбюджету по платежах, які контролює ДПС, надійшло понад 83 млрд грн (+14 % до плану, +37,2 % до квітня 2024 року)», – зазначив він.
Головні показники квітня:
- ПДФО: 29,7 млрд грн (+18,6 % до плану)
- ПДВ: 27,4 млрд грн (+6 %)- Податок на прибуток: 5,6 млрд грн (+77,5 %)
- Акциз з вироблених та ввезених товарів: 15,7 млрд (+11,4 %)
Відшкодування ПДВ:
Четвертий місяць позитивна динаміка. У квітні відшкодовано 13 млрд грн. За січень – квітень сума становить понад 55 млрд грн (+24,2 % до показника 2024 року).
Показники січня – квітня 2025 року:
- Надходження: 398,2 млрд грн
- Перевиконання плану: +46,2 млрд грн
- Перевиконання показника січня – квітня 2024 року: +16,9 %
«Накопичили суттєвий фінансовий резерв. Завдяки системній роботі, підвищенню добровільної сплати податків та покращенню адміністрування маємо додатковий обсяг для фінансування важливих видатків», – додав Голова ДПС.
Головне управління ДПС у Полтавській області

2.05.2025р.

1 травня в Україні та світі розпочинається Місяць обізнаності про ментальне здоров'я.

В Україні він проходитиме із закликом віднайти свої сенси, які у часи випробувань працюють як внутрішні опори: «Ти як? Сенси поряд. Віднайди свої на платформі howareu.com».
Сенси як теплі та підтримуючі послання зібрала у «СенсоТеку. Ти як?» Всеукраїнська програма ментального здоров'я «Ти як?» — ініціатива першої леді Олена Зеленська, разом із психологинею Світлана Ройз .
З 1 травня щодня сенси з'являтимуться на платформі «Ти як?» (https://howareu.com) — разом із рекомендаціями, як попіклуватися про ментальне здоров'я.
Серед інструментів для підтримки себе та близьких — оновлений розділ «Самодопомога» https://howareu.com/self-help на платформі «Ти як?» та застосунок «Моментал».

1.05.2025р.

Обережно: шахраї на зв'язку! Як уникнути обману?

Сьогодні цифрові технології відкривають не лише можливості, але й нові загрози. Зловмисники використовують все більш хитрі методи обману через телефонні дзвінки, соцмережі, месенджери, фальшиві інтернет-магазини та інші канали. Вони вдають із себе співробітників банків, родичів або представників державних установ, щоб ввести вас в оману та заволодіти вашими грошима чи особистими даними.
Актуальну інформацію про види шахрайства та способи захисту опубліковано на офіційному порталі StopFraud.gov.ua.
На сайті ви знайдете:
• Огляд найпоширеніших шахрайських схем.
• Поради, як вчасно виявити обман.
• Рекомендації, як діяти у разі підозрілих дзвінків чи повідомлень.
• Інструкції щодо безпечної поведінки в Інтернеті.Не дайте аферистам шансу!
Завжди перевіряйте інформацію, не розголошуйте особисті дані, паролі чи банківські реквізити стороннім особам, навіть якщо вони здаються переконливими.
Нагадуємо про соціальний проект «БРАМА» (https://chatovi.online/), головною метою якого є очищення інформаційного простору від російської пропаганди та сервісів поширення дезінформації.
Повідомити про шахрайство: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/
Більше корисної інформації шукайте на StopFraud.gov.ua — будьте обачними та захищеними!


30.04.2025р.

Понад 380 тисяч громадян отримали довідку про доходи через Дію

У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що з початку 2025 року 381,5 тис. громадян звернулись через портал Дія за Довідкою про доходи та отримали відомості з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчені кваліфікованою електронною печаткою ДПС.
Податкові послуги, які можна отримати на порталі Дія у складі популярних державних послуг:
- реєстрація в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (віком 14 – 18 років) під час оформлення паспорта громадянина України вперше (ID14) – 16,2 тис. запитів з початку року;
- реєстрація дитини в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної реєстрації народження (єМалятко) – 22,2 тис. запитів;
- відображення в електронному вигляді інформації, що міститься в Картці платника податків у мобільному додатку Дія (цифровий реєстраційний номер платника податків еРНКОПП), – 13,6 млн запитів;
-відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у цифрових документах, під час процедур реєстрації, внесення змін або отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (Шеринг документів) – 21,2 тис. запитів.
Через Портал Дія фізичні особи – підприємці також мають можливість подати до контролюючих органів електронні документи: заяви та податкову звітність, отримати відомості про об’єкти, які підлягають оподаткуванню, про податковий борг та стан розрахунків з бюджетом.

30.04.2025р.

Відчуження майна, що перебуває у податковій заставі

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, платник податків може відчужувати майно, що перебуває у податковій заставі, тільки за згодою контролюючого органу, а також у випадку, якщо контролюючий орган впродовж десяти днів з моменту отримання від платника податків відповідного звернення не надав відповіді щодо надання (ненадання) згоди.
У випадку якщо в податковій заставі перебуває лише готова продукція, товари та товарні запаси, платник податків може відчужувати таке майно без згоди контролюючого органу за цінами, що не є меншими за звичайні. Кошти від такого відчуження мають бути направлені в повному обсязі для виплати заробітної плати, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та/або погашення податкового боргу.
Згідно з пунктом 92.4 статті 92 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями) не вимагається згода контролюючого органу на відчуження у процесі приватизації державного або комунального майна у складі єдиного майнового комплексу державного або комунального підприємства, якщо договором купівлі-продажу об’єкта приватизації передбачено зобов’язання покупця щодо погашення у повному обсязі суми податкового боргу, у зв’язку з яким виникло право податкової застави, не пізніше шести календарних місяців з дати переходу права власності на об’єкт приватизації.

30.04.2025р.

Хто має право на податкову знижку та як її отримати?

Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує громадянам про можливість скористатися податковою знижкою. Це право передбачено для платників податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), які протягом року здійснювали витрати, що підлягають компенсації з бюджету.
З 1 січня по 31 грудня 2025 року можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами 2024 року.
Хто має право на податкову знижку?
Податкову знижку, згідно зі статтею 166 Податкового кодексу України, можуть отримати фізичні особи – громадяни України, які:
- отримують доходи у вигляді заробітної плати, з яких утримано ПДФО;
- у звітному році фактично понесли певні витрати, визначені Податковим кодексом України.
До витрат, які включаються до податкової знижки, належать:
1. Оплата навчання – за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, якщо кошти сплачені українським закладам освіти.
2. Пожертвування та благодійні внески – у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, але не більше ніж 4 % від загального доходу.
3. Оплата за користування іпотечним житловим кредитом – частина суми процентів за користування кредитом.
4. Страхові платежі та пенсійні внески – за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом.
5. Витрати на допоміжні репродуктивні технології – оплата допоміжних репродуктивних технологій, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік.
6. Оплата державних послуг – вартість державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита.
7. Витрати на будівництво (придбання) доступного житла – суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла.
8. Витрати на оренду житла – для внутрішньо переміщених осіб (за певних умов).
9. Витрати на придбання акцій підприємства Дія Сіті – витрати на придбання акцій, емітентом яких є юридична особа, яка набула статус резидента Дія Сіті.
Як отримати податкову знижку?
Для отримання податкової знижки платник податків подає декларацію про майновий стан та доходи до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку. До декларації додаються підтверджувальні документи (копії квитанції, чеків, платіжних доручень, копії договорів про надання послуг, документи про ступінь споріднення тощо), а також паспорт та ідентифікаційний код.
Податкова декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою в орган ДПС за місцем обліку;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) через Електронний кабінет платника.
Залишилися запитання? З
вертайтеся до контакт-центру ДПС: гаряча лінія: 0 800 501 007 (дзвінки безкоштовні).
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду або через електронний кабінет платника податків.
Режим роботи: Понеділок–п’ятниця, з 08:00 до 18:00.

30.04.2025р.

Як подати декларацію про доходи за 2024 рік

В Україні триває деклараційна кампанія – 2025.
Деякі платники податку – фізичні особи зобов’язані самостійно розрахувати та сплатити податок на доходи фізичних осіб і військовий збір, подавши декларацію про майновий стан і доходи. Це передбачено Податковим кодексом України.
Подати декларацію можна декількома способами.
Кожен може обрати зручний для себе:
- особисто або уповноваженою особою;
- поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання;
- в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». До речі, це найбільш зручна форма. Для цього потрібно лише мати кваліфікований електронний підпис (так званий електронний ключ) та доступ до мережі «Інтернет».
Як подати?
- через електронний кабінет платника: як це зробити – дивись відео за посиланням: https://tax.gov.ua/.../deklaruvannya-dohodiv.../774470.html;
- через мобільний застосунок «Моя податкова»: інструкція тут: https://tax.gov.ua/mobilniy.../videomateriali/10156.html.
Нагадаємо! Сервіси ДПС дозволяють частково автоматично заповнювати декларації на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, які є у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податку, та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна. Це значно спростить процес.
Не відкладайте подання декларації на останній день! Вчасно звітуйте про отримані у минулому році доходи.
Про терміни подання декларації дивіться за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/865606.html.

29.04.2025р.

29 квітня -  Всеукраїнський день футболу – свято, яке об'єднує мільйони шанувальників цієї гри, професійних спортсменів та аматорів.

Футбол – це спорт, що згуртовує, розвиває та мотивує до перемоги.
Наша громада має чим пишатися, адже на території Омельницької територіальної громади діють два футбольні клуби – ФК "Псьол Плюс" та ФК "МегаСпорт". Вони достойно представляють нашу громаду на різних рівнях змагань та надихають молодь займатися спортом.Вітаємо всіх гравців, тренерів, уболівальників і всіх, хто підтримує розвиток футболу!
Бажаємо нових звершень, яскравих матчів та незабутніх перемог!

29.04.2025р.

Декларування доходів: хто і в які терміни має подати декларацію

В Україні триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом минулого року. Вона стартувала 1 січня 2025 року.
Граничні терміни подання декларації
До 1 травня року декларацію подають:
- громадяни, які отримали певний дохід і зобов’язані подати декларацію (наприклад: особи, які отримували іноземні доходи, доходи від відчуження корпоративних прав, доходи від задавання майна в оренду іншим фізичним особам, при отриманні спадщини (дарування) від осіб, які не є особами першого та другого ступеня споріднення тощо).
Якщо відсутня довідка від компетентного органу іншої країни про іноземні доходи та податки, сплачені закордоном – можна подати заяву до податкової за податковою адресою та перенести строк подання декларації до 31 грудня.
- ФОП, крім тих, хто перебуває на спрощеній системі оподаткування;
- фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність.
До 31 грудня року декларацію подають:
- фізичні особи, які заявляють право на податкову знижку.Окремі строки подання декларацій діють для таких категорій:
- ФОП у разі припинення підприємницької діяльності (крім тих, хто перебуває на спрощеній системі оподаткування) мають подати декларацію протягом 20 календарних днів після місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
Останнім базовим звітним періодом є період від дня, що настає після завершення попереднього звітного періоду, до кінця місяця, в якому підприємницьку діяльність припинено.
- Резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання – подають декларацію не пізніше 60 календарних днів до виїзду.
Важливо! Якщо останній день подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то згідно з податковим законодавством, строк переноситься на перший робочий день.
Головне управління ДПС у Полтавській області

28.04.2025р.

28 квітня - Всесвітній день охорони праці – день, який нагадує нам про важливість безпечних умов праці, збереження здоров’я та життя кожного працівника.

Охорона праці – це запорука добробуту наших трудових колективів, відповідальність роботодавців і свідомість кожного, хто працює. Безпека на робочому місці – це гарантія успішного розвитку громади та держави.У цей день висловлюємо щиру подяку всім, хто щоденно працює над створенням безпечних умов праці, контролює дотримання норм та піклується про людей.
Нехай кожен робочий день буде безпечним, здоров'я – сильним, а праця приносити радість і задоволення!

28.04.2025р.

За квартал цього року відшкодовано ПДВ на 30% більше, ніж торік

З початку року на третину збільшився обсяг відшкодування ПДВ порівняно з минулим роком. За перший квартал відшкодували 42,4 млрд грн. І податкова служба працює над збереженням позитивної тенденції. Про це розповів Голова ДПС Руслан Кравченко під час міжнародного форуму «Industrial Evolution. Виробництво вмикає економіку».
Масштабна дискусія об'єднала велику кількість представників бізнесу, уряду, місцевої влади з усієї України, інвесторів, банкірів і міжнародних партнерів. Руслан Кравченко подякував бізнесу за роботу.
«Бо навіть після таких масованих атак, які були сьогодні вночі, вони продовжують працювати, створюють робочі місця та сплачують податки. І це варте поваги. Саме завдяки кожному платнику за перший квартал маємо перевиконання плану надходжень на 36 млрд грн», – сказав він.
Голова ДПС також зазначив, що ефективна та якісна комунікація з бізнесом – це його пріоритет із перших днів роботи на посаді.
«Часто чув, що бізнесу доводиться самотужки вирішувати проблеми, які торкаються податкових питань. Заблокували податкову накладну – самостійно вигадуй, що робити. Потрапив у список ризикових – можеш там роками бути, ніхто не підкаже алгоритм подальших дій», – додав він.
Завдяки діалогу та переліку чітких заходів з початку року вже майже вдвічі скоротили кількість заблокованих податкових накладних. Сьогодні він сягає 0,37%. На 11,4 тисячі зменшили кількість підприємств, які потрапили до ризикових.
Також говорили про «Клуб білого бізнесу» та можливості, щоб якомога більша кількість підприємств могла туди увійти – всі ті, хто працює чесно та сумлінно сплачує податки.
«Торкнулися питання змін до законодавства. І бізнес має рацію, коли скаржиться, що це ускладнює роботу. Бо іноді не вистачає часу, щоб встигнути за таким потоком змін. Зрозумілість та передбачуваність – це те, що має сприяти зростанню», – додав Руслан Кравченко.
Головне управління ДПС у Полтавській області