Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Новини

17.04.2025р.

ДПС не штрафує за продаж особистих речей на Інтернет-майданчиках

Інформація, поширена низкою медіа про те, що податкова нібито почала штрафувати продавців з OLX, Promua, соцмереж та інших платформ і автоматично відстежує всі грошові перекази на рахунки осіб, навіть якщо вони продають онлайн особисті речі, не відповідає дійсності.
Наголошуємо:
- продаж індивідуального майна (особистих речей) не розцінюється як підстава для фінансової або адміністративної відповідальності за порушення вимог чинного податкового законодавства;
- лише систематичний продаж та одночасно однорідний асортимент товарів має ознаки підприємницької (господарської) діяльності. Це не стосується реалізації індивідуального майна (особистих речей) громадянами за допомогою таких електронних торговельних платформ як OLX, Prom та будь-яких соцмереж;
- посилення контролю за інтернет-продажами здійснюється, щоб запобігти зловживанням та ухиленню від сплати податків саме в сфері підприємницької діяльності. ДПС вкотре закликає суб’єктів господарювання, які залишаються в «тіні», привести свою діяльність у відповідність до вимог законодавства самостійно та добровільно:
- офіційно зареєструватися як суб'єкт господарювання;
- здійснювати розрахунки через належним чином зареєстровані РРО/ПРРО;
- дотримуватися податкового законодавства, щоб уникнути фінансової та адміністративної відповідальності у майбутньому.
Головне управління ДПС у Полтавській області

17.04.2025р.

Витяг з реєстру платників ПДВ можна замовити в електронній формі

Державна податкова служба України оновила форму запиту про отримання витягу з реєстру платників ПДВ (ідентифікатор форми J/F1301705). Відтепер у запиті можна зазначити новий спосіб отримання витягу – в електронній формі. Витяг в електронній формі надсилається в електронний кабінет або на адресу електронної пошти платника ПДВ. Для цього у запиті платник ПДВ має обрати відповідний спосіб отримання витягу – в електронній формі.
Нагадуємо, що за запитом в електронній формі (ідентифікатор форми J/F1300406) платники ПДВ можуть отримати в електронній формі довідку з реєстру платників ПДВ з відомостями про своїх контрагентів. Також дані з реєстру платників ПДВ, у тому числі інформацію про анулювання реєстрації платників ПДВ, ДПС оприлюднює в електронному кабінеті у розділі «Реєстри» (https://cabinet.tax.gov.ua/registers).
Головне управління ДПС у Полтавській області

17.04.2025р.

«Увага! Лейкоз великої рогатої худоби: небезпека та заходи профілактики». 

Увага! Лейкоз великої рогатої худоби: небезпека та заходи профілактики Лейкоз великої рогатої худоби (ВРХ) – це серйозне інфекційне захворювання хронічного характеру, що має пухлинну природу. Хвороба характеризується неконтрольованим розмноженням клітин кровотворних органів, що призводить до порушення їхнього дозрівання та інфільтрації різних органів і тканин, а також утворення злоякісних пухлин.
Збудником лейкозу ВРХ є онкогенний РНК-вірус, який паразитує в лейкоцитах. Цей вірус має генетичну спорідненість з вірусом лейкозу людини, хоча вірус лейкозу корів не передається людині. Проте, продукти, отримані від хворих тварин, можуть містити канцерогенні речовини, здатні викликати онкологічні захворювання у людей.
До вірусу лейкозу сприйнятлива велика рогата худоба незалежно від породи, віку та продуктивності. Також можуть хворіти вівці, кози, кролі, свині, і меншою мірою – коні, коти та собаки. Варто зазначити, що вірус нестійкий до високих температур і гине при нагріванні до 80 °С протягом однієї хвилини.
В організмі інфікованих тварин порушуються обмінні та біохімічні процеси, що негативно впливає на якість молока та м’яса, призводячи до накопичення шкідливих продуктів обміну з канцерогенною дією.
Основним джерелом інфекції є заражені вірусом лейкозу тварини на будь-якій стадії хвороби. Вірус передається через кров, молоко, слину та інші виділення, що містять інфіковані лімфоїдні клітини.
Поширенню лейкозу серед здорового поголів’я сприяють:
- спільне утримання здорових та хворих тварин;
- спільний випас;
- випоювання телят молозивом та молоком від інфікованих корів;
- використання сперми заражених биків для осіменіння.
На жаль, лікування лейкозу ВРХ на сьогодні не розроблено. Хворих тварин піддають вимушеному забою, а закупівля молока з господарств, де виявлено лейкоз, заборонена. Господарства, в яких виявлено позитивно реагуючу на лейкоз худобу, вважаються неблагополучними.
З метою запобігання розповсюдженню цього небезпечного захворювання в неблагополучних стадах, фермах та присадибних господарствах категорично забороняється:
• Використовувати молоко без попереднього знезараження для громадського харчування, згодовувати тваринам, реалізовувати його переробним підприємствам та на ринках.
• Молоко корів неблагополучних на лейкоз присадибних господарств громадян використовується лише після знезараження в межах цього господарства.
• Випасати хворих на лейкоз тварин разом зі здоровими в загальних стадах
.• Реалізовувати тварин з племінною та користувальною метою.
• Перегруповувати тварин без відома спеціалістів державних установ ветеринарної медицини.
• Доїти одними доїльними апаратами корів, заражених та вільних від вірусу лейкозу ВРХ.
• Використовувати молозиво хворих на лейкоз корів для напування телят, отриманих від здорових корів.
Після забою хворої тварини необхідно обов'язково провести дезінфекцію місця її утримання одним із рекомендованих засобів, таких як 2% розчин їдкого натрію, розчин хлорного вапна та хлорвмісних препаратів, 2% розчин формаліну, 5% розчин кальцинованої соди або іншими дезінфекційними засобами, зареєстрованими в Україні.
Звертаємо увагу власників худоби на необхідність відповідального ставлення до здоров'я своїх тварин. Придбання великої рогатої худоби слід здійснювати виключно за погодженням з державною службою ветеринарної медицини та за наявності відповідних ветеринарних документів.
Пам'ятайте, своєчасне виявлення та дотримання профілактичних заходів є запорукою збереження здоров'я вашого поголів'я та безпеки харчових продуктів для населення.
В 2025 році в особистих селянських господарствах нашої області реєструються випадки лейкозу великої рогатої худоби, що створює ризик подальшого поширення захворювання.
Будьте пильними та відповідальними!


16.04.2025р.

В Омельницькому ліцеї відбувся семінар-тренінг «Екологічні громадські ініціативи Полтавської області 2025 року»

16 квітня 2025 року в приміщенні опорного закладу «Омельницький ліцей», за ініціативи представників Полтавської обласної ради та за сприяння виконавчого комітету Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, відбувся семінар-тренінг «Екологічні громадські ініціативи Полтавської області 2025 року».
Семінар був спрямований на ознайомлення ініціативних мешканців громади з умовами конкурсу «Екологічні ініціативи Полтавської області 2025 року», а також надання практичних інструментів розробки та реалізації екологічних проєктів. Учасники тренінгу, разом зі спеціалістами відділу інвестиційної діяльності та проектного менеджменту виконавчого апарату Полтавської обласної ради, взяли участь у навчальній грі, під час якої формулювали ідеї, працювали над логікою побудови проєктів і шукали інноваційні рішення для актуальних екологічних викликів. Найактивніші автори отримали символічні подарунки від організаторів.
У межах заходу сільський голова Омельницької територіальної громади Андрій Пирог разом із начальником відділу інвестиційної діяльності та проєктного менеджменту Полтавської обласної ради Олесею Дроботенко вручили нагороди переможцям конкурсу «Шкільний громадський бюджет Полтавської області – 2024».
Відзначено і представників Омельницької громади, серед яких:
«Безпека дитини — одне із найцінніших цінностей», автори Ксенія Пшенична, Сергій Ляшенко;
«Музична студія: новий рівень освіти в опорному закладі “Омельницький ліцей”», автори Мельник Ольга, Середа Галина.
Ці проєкти стали яскравим прикладом активної позиції молоді та освітян, їхнього бажання впливати на якість життя в громаді, розвивати освітній та культурний простір.
До участі у заході також долучилися представники Кам’янопотоківської, Піщанської та Градизької територіальних громад, що зробило обмін досвідом ще більш цінним і надихаючим.
Щиро дякуємо всім, хто долучився до організації та участі в семінарі-тренінгу!

16.04.2025р.

З 25 березня запроваджені новації щодо акцизного податку на тютюнові вироби, рідини, що використовуються в електронних сигаретах

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що з 25 березня 2025 року набув чинності Закон України від 04.12.2024 № 4115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби» (далі – Закон № 4115). Він опублікований у газеті «Голос України» від 25.03.2025 № 58.
Законом внесено зміни до:
- Податкового кодексу України;
- Закону України від 18.06.2024 № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закону № 3817).
Основні зміни до Податкового кодексу України
1. Регулювання роздрібної ціни підакцизних товарів: при встановленні максимальної роздрібної ціни на тютюнові вироби; при роздрібному продажу - роздрібна ціна не може бути меншою за мінімальне акцизне податкове зобов’язання або ставки акцизного податку помножене на 1,45.
2. Введення нового терміну «пиво безалкогольне»: визначається як пінистий напій з вмістом спирту 0,5 % об. або менше; відноситься до товарної позиції 2202 згідно з УКТ ЗЕД.
3. Особливості застосування валютних курсів:
- для тютюнових виробів використовується офіційний курс Національного банку України на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому здійснюється:
придбання марок акцизного податку (до 1 січня 2026 року); формування унікального ідентифікатора (з 1 січня 2026 року); реалізація тютюнових виробів вироблених на митній території України, або подання митної декларації;
нарахування зобов’язань з акцизного податку з тютюнової сировини та тютюнових відходів.
4. Зменшення розміру сукупних втрат та відходів: зниження з 10 % до 5 % для виробництва ферментованої тютюнової сировини.
5. Ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну: встановлюються в одиницях виміру євро.
6. Щорічне підвищення ставок акцизного податку: починаючи з дня набрання чинності Законом № 4115 до 31.12.2027, ставки акцизного податку поступово підвищуватимуться.
7. Перерахунок ставок акцизного податку: при визначенні сум податку, що сплачуються до бюджету виробниками та імпортерами.
8. Послаблення антифорстолінгових обмежень: тимчасово, на період дії воєнного стану, збільшено середньомісячний обсяг продажу марок акцизного податку до 120 % (раніше було 115 %) до підвищення ставок акцизного податку.
Основні зміни до Закону № 3817
1. Розширення переліку обладнання: додано машини для виробництва фільтрів для сигарет, сигаретних гільз.
2. Запровадження нових штрафів: оптова торгівля алкоголем за цінами, нижчими за встановлені мінімальні; відсутність відеоспостереження на підприємствах з виробництва тютюнових виробів; роздрібна торгівля підакцизними товарами за цінами, нижчими за встановлені.
Головне управління ДПС у Полтавській області

16.04.2025р.

ЗАКЛИКАЄМО РОБОТОДАВЦІВ ПОЛТАВЩИНИ ДОЛУЧИТИСЯ ДО ІНФОРМАЦІЙНОЇ КАМПАНІЇ З НАГОДИ ДНЯ ОХОРОНИ ПРАЦІ

Щорічно 28 квітня в Україні відзначають День охорони праці, який збігається зі Всесвітнім днем охорони праці. Так само збігається і девіз, який визначає Міжнародна організація праці (МОП).
У 2025 році гасло Всесвітнього Дня охорони праці – «Вплив диджиталізації та штучного інтелекту (ШІ) на безпеку працівників». Вибір теми обумовлений викликами та змінами у сфері праці, які відбулися внаслідок розвитку технологій та під дією нових цифрових, глобалізаційних та інших чинників.
Охорона праці – запорука життя і здоров’я працівників. Тому основна мета відзначення цього дня – привернення уваги суспільства, органів державної влади, суб’єктів господарювання до питань охорони праці, запобігання нещасним випадкам на виробництві та професійним захворюванням в Україні.Тисячі підприємств України, незважаючи на щоденні ризики і трагічні наслідки повномасштабного російського вторгнення, продовжують функціонувати. В умовах воєнного стану забезпечувати охорону праці — надскладне завдання. Зважаючи на те, що Пенсійний фонд України з 1 січня 2023 року став органом, який у числі іншого опікується профілактикою та розслідуванням нещасних випадків на виробництві, протягом минулого року до регіонального управління Фонду надійшло 145 повідомлень про нещасні випадки на виробництві (постраждало 172 особи, 54 ‒ зі смертельним наслідком) і 7 повідомлень про наслідки бойових дій (постраждала 31 особа). Кількість підприємств Полтавщини, де сталися нещасні випадки – 91. А галузями, де найчастіше траплялися випадки виробничого травматизму, стали сільське господарство, переробна і добувна промисловість, розроблення кар’єрів, транспорт, складське господарство.Відтак Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області закликає усіх роботодавців і застрахованих осіб нашого краю розробити та провести цікаві й корисні для різних цільових аудиторій заходи з нагоди Дня охорони праці.
Для того, щоб висвітлити вплив новітніх технологій на безпеку та гігієну праці, можна застосувати традиційні комунікації, зокрема, семінари, вебінари, «круглі столи», розміщення на різних ресурсах інформаційних матеріалів, присвячених питанням безпеки та охорони праці тощо.
Не втрачає актуальності проведення конкурсу малюнків «Охорона праці очима дітей» для сімей працівників. Головна мета такого заходу – відволікти дітей від подій, що спричиняють стрес, привернути увагу до власної безпеки.Надзвичайно важливими стануть практичні заняття з безпеки праці на робочих місцях, під час яких працівники зможуть отримати відповіді на проблемні питання, що виникають під час роботи.
Під час планування заходів слід не забути про доцільність відвідування сімей працівників, які загинули на виробництві або отримали каліцтво тощо.Тож відкиньте стереотипи та формальне ставлення! Залучайтеся до інформаційної кампанії – це допоможе все подолати і підтримати обороноздатність країни та економіку.
У разі виникнення питань щодо охорони праці та планування заходів до Дня охорони праці пропонуємо канали зв’язку з фахівцями Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області:
адреса електронної пошти - Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
телефони екстреного зв’язку – (0532) 56-07-38, (0532) 56-06-43

16.04.2025р.

ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПРО САЛЬМОНЕЛЬОЗ

Сальмонельоз – гостре інфекційне кишкове захворювання, збудниками якого є різні види бактерій роду Salmonella. Сальмонела вражає шлунково кишковий тракт, іноді може протікати з тифоподібними симптомами, рідше у вигляді генералізованих септичних форм.
Першоджерелом інфекції вважаються сільськогосподарські тварини – велика рогата худоба, свині, коні, вівці, кури, качки, гуси, а також дикі водоплавні птахи. Ці тварини роками здатні виділяти збудника з сечею, фекаліями, молоком, слиною і бути джерелом зараження для людини, що доглядає за ними, при транспортуванні, обробці та зберіганні туш. Останнім часом почастішали випадки зараження людей на сальмонельоз через вживання курячих яєць. Джерелом інфекції також може бути людина, яка хвора на сальмонельоз, або бактеріоносій, у якого ознак захворювання немає. При зараженні від людини до людини механізм передачі переважно фекально-оральний, тобто через брудні руки, тільки в рідкісних випадках контактно-побутовий – при догляді за хворими, в тісному колективі, особливо в стаціонарі, дитячому садку. Найчастіше зараження людини відбувається через продукти харчування – м’ясо птахів, тварин, риби, готових страв, продуктів, які термічно необроблені – салати, фрукти, кондитерська продукція.
Особливо небезпечне зараження для дітей віком до одного року, оскільки це може призводити до тяжких генералізованих форм сальмонельозу, лікування якого у малюків представляє серйозні труднощі. Сальмонельоз дуже небезпечний тим, що він має здатність викликати спалахи (групові масові захворювання).
ПРОФІЛАКТИКА
Ретельно мити руки, прийшовши додому, а також перед вживанням їжі, після відвідування туалету – це найважливіші правила, знайомі з дитинства, та для профілактики сальмонельозу чи інших кишкових інфекцій є найдієвішими. Продукти, які швидкопсуються (ковбаси, м’ясо, молочні продукти, кондитерські вироби та ін.) зберігайте в холодильнику. Сирі продукти тваринного походження слід відразу після покупки покласти в холодильник та зберігати окремо від інших продуктів, розморожувати їх слід в холодильнику. Під час кулінарної обробки продуктів необхідно забезпечити роздільне зберігання сировини та готової продукції, а також використання окремого кухонного інвентарю – ножів, дощок. Суворо дотримуйтесь правил технології приготування страв: м’ясо і птицю необхідно добре проварювати або прожарювати невеликими шматками, сирі яйця прожарювати з обох сторін або варити їх. Перед використанням сирих яєць необхідно попередньо провести їх ретельну обробку водою з содою, особливо перед приготуванням кондитерських кремів. Не використовуйте сирі яйця для введення їх в готові страви чи для приготування соусів для заправки страв. Не купуйте продукти харчування в місцях стихійної торгівлі, адже вони продаються без ветеринарно-санітарного контролю. Нехтуючи цим правилом, можна придбати продукти від хворих тварин. На вигляд вони можуть бути якісні, адже під час розмноження сальмонел смак, колір, запах продуктів не змінюються .
Необхідно дотримуватися чистоти на кухні, своєчасно прибирати сміття, харчові відходи та не допускати появи комах у приміщеннях, де відбувається приготування їжі.
Уникайте контактів з особами, які мають ознаки інфекційного захворювання. У разі появи будь-яких клінічних проявів хвороби, негайно звертайтесь за медичною допомогою до лікаря, не нехтуйте своїм здоров’ям.
І пам’ятайте, хворобу легше попередити аніж лікувати!
Бережіть себе та своє здоров’я!

16.04.2025р.

Як стягнути аліменти на дитину, коли один з батьків проживає за кордоном

Якщо один з батьків проживає за кордоном, з нього можна стягнути аліменти. Зробити це можна двома способами:
1) подати позов до суду в Україні та отримати рішення про стягнення аліментів, а потім звернутися з цим рішенням до компетентного органу в іноземній країні для його визнання та виконання
2) звернутися до компетентного органу іноземної країни із заявою про встановлення рішення щодо аліментів.
Як діяти у кожному із варіантів — розповідають юристи системи надання безоплатної правничої допомоги.
Якщо є рішення українського суду
Крок 1. Підготувати клопотання про визнання та виконання рішення суду за кордоном.Клопотання має містити таку інформацію:
● ПІБ боржника, дата народження, місце проживання впродовж останніх 5 років (якщо відомо), рід занять, місце роботи, фото
● про фінансовий стан, сімейні обставини, належне йому майно
● інша інформація, що сприятиме встановленню місцезнаходження боржника чи виконанню клопотання (наприклад, адресу та номер телефону роботодавця).
Крок 2. Додати до клопотання документи:
● копію рішення суду
● довідку про набрання рішенням законної сили
● довідку про часткове виконання чи невиконання рішення в Україні
● документи про те, що відповідач був належним чином повідомлений про засідання
● копію протоколу судового засідання (або журналу судового засідання), де справу розглянуто по суті
● фото позивача.
Документи надаються українською мовою разом з перекладом на офіційну мову країни, де проживає боржник.
Крок 3. Надіслати документи до Міністерства юстиції України через міжрегіональне управління юстиції.
Якщо немає рішення суду
Крок 1. Підготувати заяву до Міністерства юстиції України через міжрегіональне управління юстиції.
Заява чи додатки мають містити інформацію:
● ПІБ боржника, дата народження, місце проживання впродовж останніх 5 років (якщо відомо), рід занять, місце роботи, фото
● про фінансовий стан, сімейні обставини, належне боржнику майно
● про фінансові та сімейні обставини заявника, довідку про доходи
● документи, що підтверджують родинний зв’язок між боржником і дитиною (свідоцтво про народження тощо).
Заява подається українською мовою з перекладом на мову країни проживання боржника.
Крок 2. Міністерство юстиції надсилає заяву органу країни, де знаходиться боржник впродовж місяця.
Як дізнатися про результати розгляду клопотання чи заяви
Міністерство юстиції України письмово повідомить позивача.

15.04.2025р.

ДПС пропонує збільшити до 180 днів термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що Державна податкова служба України пропонує збільшити до 180 днів термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків після демобілізації. Про це повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко у своєму Телеграм-каналі.
«Сьогодні на захист країни стало чимало фізичних осіб – підприємців. Тим, хто на війні, звичайно, не до податкових питань. Мобілізовані ФОП, які не подали заяву до податкової, продовжують щомісяця отримувати податкові нарахування. І нерідко стають боржниками», – зазначив він.
Діюче законодавство передбачає, що мобілізовані ФОП звільняються від сплати та подання звітності з ПДФО, єдиного податку та військового збору на весь період служби. Для цього після демобілізації вони мають подати до податкової заяву та копію військового квитка або іншого документа про призов. На це відводиться лише 10 днів. Але всі чудово розуміють, що вкластися в такі строки вкрай важко.
«ДПС пропонує збільшити цей термін до 180 днів. Цього часу має бути достатньо, щоб наші захисники після демобілізації – особливо якщо потрібне лікування – змогли без зайвого стресу й поспіху зібрати та подати всі необхідні документи», – додав Голова ДПС.
Пропонується також чітко передбачити: авансові внески з єдиного податку та військового збору не нараховуються мобілізованому ФОП починаючи з місяця, в якому податковою отримано інформацію, про мобілізацію до місяця демобілізації.
Податки і штрафи, нараховані за цей період, мають бути скасовані. Якщо мобілізований ФОП не встиг виконати податкові обов’язки у визначені терміни чи не подав заяву – він може бути звільнений від відповідальності, якщо зробить це протягом 180 днів після скасування воєнного стану. Разом з тим, податкові зобов’язання за період служби нараховуються в повному обсязі, якщо самозайнята особа не подала заяву та не скористалася правом на звільнення.
«Такі пропозиції суттєво покращать умови для мобілізованих ФОП. Вже опрацьовуємо їх разом із Мінфіном. Термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків має бути збільшений. Це моя принципова позиція. Сподіваюсь, її підтримають усі, від кого залежить ухвалення рішення», – сказав Руслан Кравченко.
Поки не врегульовано питання на законодавчому рівні ДПС вже запроваджує комплекс заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів. Створили в регіонах робочі групи, які надаватимуть консультації. Регіони отримали переліки ФОП, яким нараховуються податки, але ймовірно вони не можуть виконувати свої податкові обов’язки. По кожному такому кейсу працюють окремо. Проводиться інвентаризація листів ФОПів щодо списання нарахованих податкових зобов’язань з дати їх мобілізації.
Головне управління ДПС у Полтавській області

14.04.2025р.

ДПС пропонує збільшити до 180 днів термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що Державна податкова служба України пропонує збільшити до 180 днів термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків після демобілізації. Про це повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко у своєму Телеграм-каналі.
«Сьогодні на захист країни стало чимало фізичних осіб – підприємців. Тим, хто на війні, звичайно, не до податкових питань. Мобілізовані ФОП, які не подали заяву до податкової, продовжують щомісяця отримувати податкові нарахування. І нерідко стають боржниками», – зазначив він.
Діюче законодавство передбачає, що мобілізовані ФОП звільняються від сплати та подання звітності з ПДФО, єдиного податку та військового збору на весь період служби. Для цього після демобілізації вони мають подати до податкової заяву та копію військового квитка або іншого документа про призов. На це відводиться лише 10 днів. Але всі чудово розуміють, що вкластися в такі строки вкрай важко.
«ДПС пропонує збільшити цей термін до 180 днів. Цього часу має бути достатньо, щоб наші захисники після демобілізації – особливо якщо потрібне лікування – змогли без зайвого стресу й поспіху зібрати та подати всі необхідні документи», – додав Голова ДПС.
Пропонується також чітко передбачити: авансові внески з єдиного податку та військового збору не нараховуються мобілізованому ФОП починаючи з місяця, в якому податковою отримано інформацію, про мобілізацію до місяця демобілізації.
Податки і штрафи, нараховані за цей період, мають бути скасовані. Якщо мобілізований ФОП не встиг виконати податкові обов’язки у визначені терміни чи не подав заяву – він може бути звільнений від відповідальності, якщо зробить це протягом 180 днів після скасування воєнного стану.
Разом з тим, податкові зобов’язання за період служби нараховуються в повному обсязі, якщо самозайнята особа не подала заяву та не скористалася правом на звільнення.
«Такі пропозиції суттєво покращать умови для мобілізованих ФОП. Вже опрацьовуємо їх разом із Мінфіном. Термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків має бути збільшений. Це моя принципова позиція. Сподіваюсь, її підтримають усі, від кого залежить ухвалення рішення», – сказав Руслан Кравченко.
Поки не врегульовано питання на законодавчому рівні ДПС вже запроваджує комплекс заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів. Створили в регіонах робочі групи, які надаватимуть консультації. Регіони отримали переліки ФОП, яким нараховуються податки, але ймовірно вони не можуть виконувати свої податкові обов’язки. По кожному такому кейсу працюють окремо. Проводиться інвентаризація листів ФОПів щодо списання нарахованих податкових зобов’язань з дати їх мобілізації.
Головне управління ДПС у Полтавській області

11.04.2025р.

Боргова розписка: як оформити та на що звернути увагу

Якщо ви плануєте позичити або взяти гроші в борг, юристи радять скласти боргову розписку. Вона вигідна для обох сторін. Це документ, який підтверджує факт позики, фіксує умови повернення тощо. Для позичальника це можливість захистити свої інтереси, якщо позикодавець висуне нові вимоги повернення боргу.
Як оформити боргову розписку — роз’яснюють юристи системи надання безоплатної правничої допомоги.
В якій формі складається боргова розписка
Краще, коли розписка написана від руки. Якщо вона надрукована, то обов’язково підписана позичальником.
Формулювання повинні бути чіткими та зрозумілими, без помилок. Будь-які виправлення в тексті можуть поставити під сумнів достовірність документа.
Якщо сума велика, краще залучити свідків або завірити розписку у нотаріуса.Що зазначити в розписці
Особисті дані сторін, дату та місце складення, суму позики та в якій валюті, термін та умови повернення, підписи.
Зразок:
Розписка про отримання в борг коштівм. Київ, 21 січня 2025 року
Я, Іваненко Іван Іванович, паспорт ІД-картка No 000000, орган, що видав 111, проживаю за адресою: м. Київ, вул. Прорізна, буд. 10, кв. 5, отримав у борг від Сидоренко Олени Сергіївни, паспорт ІД-картка No 000000, орган, що видав 111, суму 50 000 (п’ятдесят тисяч) гривень.
Зобов’язуюсь повернути зазначену суму до 21 липня 2025 року. У разі прострочення виплати сплачую пеню в розмірі 1% від суми боргу за кожен день прострочення.
Розписка написана мною власноруч.
Підписи:
Позичальник: ____________ Іваненко І.І.
Позикодавець: ____________ Сидоренко О.С.
Якщо при передачі коштів були присутні свідки, то тут зазначити їх дані та підписи.
Якщо борг не повертають
Позикодавець має право подати позов до суду протягом 3 років від визначеної дати повернення.
Зберігати розписку необхідно до моменту повного повернення коштів.
Де отримати юридичну підтримку
Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Юристи проконсультують як оформити оформити розписку та як діяти, якщо борг не повертають.
Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це ВПО, діти, люди з низьким доходом (працездатні – з доходом до 6056 грн/міс.; пенсіонери (за віком, вислугою років) – 4722 грн/міс.; з інвалідністю – якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн), ветерани війни (інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»).
Юристи детально вивчать ваші обставини, за потреби складуть та подадуть до суду заяву і представлятимуть ваші інтереси у суді.
Як звернутися до системи надання БПД
https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/


10.04.2025р.

ОБЕРЕЖНО - ЯЩУР!

Ящур – важке, висококонтагіозне, небезпечне вірусне захворювання тварин, що призводить до загибелі поголів’я свійських парнокопитних тварин та має значний економічний вплив. Останній випадок ящуру в Україні був зареєстрований в 1988 році, а з 1992 року Україна має офіційний статус Всесвітньої організації охорони здоров’я тварин (заснованої як МЕБ) як країни вільної від вакцинації. В 2025році вже ящур був зареєстрований в Німеччині, Угорщині, Словацькій Республіці. А значить кожен повинен посилити увагу. Особливо зараз у весняний період, так як сприятливими умовами для збереження та поширення вірусу в навколишньому середовищі є низька температура та підвищена вологість. До вірусу ящуру сприйнятливі велика рогата худоба, свині, вівці, кози, верблюди, буйволи, яки, олені, косулі, джейрани, сайгаки, тури, лосі, кабани, антилопи, слони, ведмеді, зебри та інші парнокопиті. На ящур може хворіти й людина. Основний шлях інфікування людей відбувається через вживання сирого молока хворих на вірус ящуру тварин, а також через продукти його переробки, рідше через м'ясо.Хвороба проявляється лихоманкою, везикулярним враженням ротової порожнини, вінчика, у корів – вим’я, а у молодих тварин враженням міокарда та скелетних м’язів. Вірус ящуру міститься у всіх виділеннях і секретах інфікованих тварин. Зокрема, ці тварини видихають велику кількість аерозольного вірусу, який може інфікувати інших тварин. Вірус може бути присутнім у молоці та спермі за 4 дні, до прояви клінічних ознак хвороби.
Клінічні ознаки: слинотеча, наявність невеликої круглої або овальної форми виразки слизової оболонки рота (афт), ерозій на слизовій оболонці ротової порожнини та язика, підвищення температури тіла, кульгавість та зниження апетиту. Основним джерелом інфекції є тварини, хворі на ящур та тварини, які перебувають в інкубаційному (прихованому) періоді хвороби. Інфіковані тварини передають вірус при диханні, зі слиною, носовим слизом, лімфою із лопнувших афт, молоком, сечею та каловими масами. Інфікована тварина контамінує корми, підстилку, годівниці, воду, напувалки, інвентар, приміщення, одяг та взуття обслуговуючого персоналу, які і є факторами передачі вірусу ящуру. Інкубаційний період може тривати від декількох днів до двох тижнів. Вірус ящуру стійкий до ефіру, чотирихлористого вуглецю, фреону, ацетону, але швидко інактивується при рН 6. Вапно, хлорне вапно, креолін, крезол, фенол, сулема вбивають вірус протягом декількох годин, розчини лугів (2 %) - за 10 хвилин, формальдегід в концентрації 0,009 % інактивує 90 % вірусу при 4 °С протягом однієї доби. Найкращими дезінфікуючими засобами є 2 % або 3 % гарячі розчини NaOH та 1 %-й розчин формальдегіду.
Стійкість вірусу при різних температурах залежить від штамму, субстрату, ступеня очистки та інших факторів. Висока температура згубно впливає на вірус, а саме: 90 % вірусу втрачає активність при 64 °С та рН 7,5 протягом 3 секунд, при 49 °С - за 1 годину, при 37 °С - за 21 годину. Повна інактивація вірусу ящуру типу О в молоці настає при температурі від 66 оС до 78 °С через 40 секунд. Низька температура консервує вірус: при - 70 °С вірус зберігає свої біологічні якості протягом декількох років, в гної - 39 днів, в стічних водах - до 103 днів. У сіні вірус гине в літній період протягом дня, в осінній період - через 3-10 днів.
Усі суб’єкти господарювання, діяльність яких пов’язана з утриманням і обігом тварин, повинні забезпечувати дотримання:
1) охоронно-обмежувальних заходів при перевезеннях (переміщеннях) тварин, продукції тваринного та рослинного походження, а також контролю за формуванням ферм, стад, отар тощо;
2) обов’язкового профілактичного карантинування тварин, які надходять в господарство;
3) контролю за станом здоров’я тварин на усіх етапах їх утримання, у тому числі при карантинуванні тварин, які надходять у господарство;
4) регулярного очищення й дезінфекції приміщень, інвентарю, територій;
5) забезпечення обслуговуючого персоналу спецодягом, взуттям і предметами особистої гігієни;
6) обмеження доступу на тваринницькі ферми сторонніх осіб, обов’язкової наявності санпропускників, дезбар’єрів, огородження.
При підозрі захворювання тварин на ящур власник (утримувач) або спеціалісти ветеринарної медицини, які обслуговують господарство, зобов’язані негайно повідомити про це головного державного інспектора ветеринарної медицини відповідної території.
Загальні заходи профілактики, щодо зниження ризику занесення ящуру та інших хвороб
:- дезінфікуючі ванни на вході до приміщення;
- одноразові бахіли і захисні костюми для відвідувачів;
- устаткування для дезінфекції та дезінсекції транспортних засобів до і після транспортування;
Уникайте:
контактів між тваринами різних стад (наприклад, на пасовищі);
використання пасовищ в період масової активності кровосисних комах; використання спільних інструментів, транспортних засобів, завозу тварин з різних ферм та персоналу, що мав контакти з тваринами без ретельного знезараження.
У разі підозри щодо наявності хвороби у свійських тварин, необхідно негайно повідомити спеціалістів державної ветеринарної медицини.


9.04.2025р.

Щодо обслуговування військовослужбовців, учасників бойових дій, учасників АТО, їх сімей та сімей загиблих в Центрах обслуговування платників

Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу, що з великою повагою та щирою вдячністю нашим захисникам, в умовах дії правового режиму воєнного стану в Україні для військовослужбовців, учасників бойових дій, учасників АТО, їх сім’ї та сім’ї загиблих, запроваджені особливості надання адміністративних та інших сервісних послуг в Центрах обслуговування платників: максимально якісне та оперативне обслуговування без черг та очікувань. Також зауважимо, для зручності та комфортності платників податків сервісне обслуговування, зокрема, надання адміністративних послуг, виконання інших функцій сервісного обслуговування здійснюється територіальними органами ДПС України незалежно від місця обліку платника податків.
Актуальний перелік Центрів обслуговування платників розміщено на вебпорталі Державної податкової служби України за посиланням: https://tax.gov.ua/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv.
Крім того, завдяки сучасному сервісу «Електронна черга» ви маєте можливість спланувати свій візит до податкової, дізнавайтесь більше інформації, перейшовши за посиланням https://poltava.tax.gov.ua/.../prezentatsii-ta.../11129.html .
Головне управління ДПС у Полтавській області

9.04.2025р.

З початку року вдвічі скоротилась кількість заблокованих податкових накладних

З початку року вдвічі скоротилася кількість заблокованих накладних, жодної заблокованої – у Західному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко.
Він зазначив, що у січні 2025 року кількість зупинених накладних становила 0,76 %, станом на квітень – 0,37 %. Крім того, з категорії ризикових з початку року вивели 11,4 тис. підприємств. Наразі в ній залишаються 16 тис. підприємств. «ДПС активно працює над зменшенням кількості заблокованих податкових накладних та виведенням підприємств з ризиків. Щоб максимально допомогти бізнесу в цих питаннях створили 29 консультаційних центрів у кожному регіоні. У кожному з них підприємці можуть отримати роз’яснення щодо критеріїв ризиковості, правильності подання документів і механізму розблокування накладних», ¬– додав Руслан Кравченко.
Головне управління ДПС у Полтавській області