
Працевлаштування працівника: що варто знати. Роз’яснення надає заступника начальника управління – начальника відділу з питань праці північного регіону управління інспекційної діяльності у Полтавській області Наталія ГУСКА Частиною четвертою статті 24 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.Форма повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту та порядок її подачі до територіального органу Державної податкової служби затверджені постановою Кабінету Міністрів України «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту або припинення трудового договору з домашнім працівником» від 17.06.2015 № 413 (далі – Постанова № 413). Слід зазначити, що постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін у додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413» від 21.02.2025 № 184 внесено зміни у додаток 1 «Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту» до Постанови № 413. Дані зміни набрали чинності 26.02.2025. Про бажання працівника укласти трудовий договір свідчитиме складена ним власноруч і подана роботодавцю заява. Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу, має містити назву професії (посади), кваліфікацію, дату початку роботи, умови оплати праці (типова форма такого наказу затверджена наказом Держкомстату від 05.12.2008 № 489), з яким працівник ознайомлюється під особистий підпис. Отже, враховуючи вищевикладене, працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця. Нагадуємо, що згідно зі частиною другою статті 24 КЗпП при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи. Відповідно до вимог частини шостої статті 24 КЗпП забороняється укладення трудового договору з громадянином, якому за медичним висновком запропонована робота протипоказана за станом здоров'я. Трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Додержання письмової форми є обов'язковим: 1) при організованому наборі працівників; 2) при укладенні трудового договору про роботу в районах з особливими природними географічними і геологічними умовами та умовами підвищеного ризику для здоров'я; 3) при укладенні контракту; 4) у випадках, коли працівник наполягає на укладенні трудового договору у письмовій формі; 5) при укладенні трудового договору з неповнолітнім (стаття 187 цього Кодексу); 6) при укладенні трудового договору з фізичною особою; 6-1) при укладенні трудового договору про дистанційну роботу або про надомну роботу; 6-2) при укладенні трудового договору з нефіксованим робочим часом; 6-3) при укладенні трудового договору з домашнім працівником; 7) в інших випадках, передбачених законодавством України. При цьому, відповідно до статті 2 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» у період дії воєнного стану сторони за згодою визначають форму трудового договору. Крім цього, при укладенні трудового договору в період дії воєнного стану умова про випробування працівника під час прийняття на роботу може встановлюватися для будь-якої категорії працівників. Відповідно до вимог частини першої статті 29 КЗпП до початку роботи роботодавець зобов’язаний в узгоджений із працівником спосіб поінформувати працівника про: 1) місце роботи (інформація про роботодавця, у тому числі його місце знаходження, трудову функцію, яку зобов’язаний виконувати працівник (посада та перелік посадових обов’язків), дату початку виконання роботи; 2) визначене робоче місце, забезпечення необхідними для роботи засобами; 3) права та обов’язки, умови праці; 4) наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, а також про право на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства і колективного договору - під підпис; 5) правила внутрішнього трудового розпорядку або умови встановлення режиму роботи, тривалість робочого часу і відпочинку, а також про положення колективного договору (у разі його укладення); 6) проходження інструктажу з охорони праці, виробничої санітарії, гігієни праці і протипожежної охорони; 7) організацію професійного навчання працівників (якщо таке навчання передбачено); 8) тривалість щорічної відпустки, умови та розмір оплати праці; 9) процедуру та встановлені цим Кодексом строки попередження про припинення трудового договору, яких повинні дотримуватися працівник і роботодавець. Додатково інформуємо, що з метою отримання консультаційної та методологічної підтримки з питань, що належать до повноважень Державної служби України з питань праці, зокрема у сфері трудових відносин, охорони та гігієни праці, промислової безпеки, гірничого нагляду та надання адміністративних послуг можна звертатися до Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці за адресою: м. Полтави, вул. Матвійчука Юліана, буд. 119 або за номером телефону: 0684003887.

Отримувати пенсію для ВПО, українців за кордоном і на ТОТ стало простіше Раніше внутрішньо переміщені особи (які отримали статус до 24.02.2022), українці за кордоном і на тимчасово окупованих територіях мали окремий алгоритм отримання пенсій. Тепер для всіх діють однакові умови виплат — незалежно від місця проживання. Що змінилось — розповідають юристи системи надання БПД Що змінилося: - отримати пенсію можна на карту будь-якого банку (раніше лише Ощадбанк) - громадяни, які проживають за кордоном або на ТОТ, повинні проходити фізичну ідентифікацію раз на рік (щороку до 31 грудня) - пенсіонери на ТОТ повинні здійснювати мінімум одну фінансову операцію на своєму рахунку кожні 6 місяців, якщо в ці пів року вони не проходили фізичну ідентифікацію. Умови виплати пенсії для тих, хто проживає на ТОТ або виїхав звідти Пенсії громадянам, які проживають на ТОТ або які виїхали з ТОТ виплачують за умови, що вони не отримували пенсію від рф. Як підтвердити? Подати до Пенсійного фонду України (ПФУ) заяву у довільній формі про неодержання пенсії від рф Як пройти фізичну ідентифікацію Офлайн, якщо ви перебуваєте в Україні на підконтрольній території і маєте можливість звернутись особисто. Або онлайн, якщо ви знаходитесь за кордоном або на ТОТ. При собі потрібно мати: - паспорт громадянина України або закордонний - картку, на яку надходить пенсія або документи про відкритий рахунок у банку - пенсійне посвідчення- якщо ви законний представник пенсіонера, окрім одного з видів паспорта треба надати нотаріальну довіреність, згідно з якою ви можете отримувати виплати замість пенсіонера - якщо пенсію отримує дитина — свідоцтво про народження дитини. Якщо не пройти ідентифікацію Пенсія не нараховуватиметься. Щоб відновити виплати, потрібно впродовж року пройти ідентифікацію. В цьому випадку виплату пенсії відновлять з дати її припинення. Що робити, якщо виплату пенсії припинили Написати до ПФУ заяву про поновлення виплат та пройти фізичну ідентифікацію. Як подати заяву: - особисто до будь-якого сервісного центру - через вебпортал електронних послуг ПФУ - поштою або електронною заявою. Якщо людина перебуває за кордоном — можна надіслати письмову заяву до ПФУ із свідоцтвом, про посвідчення факту, що фізична особа є живою. Отримати його можна в дипломатичній установі України (консульстві) в країні перебування.

Як узгоджуються податкові зобов’язання: пояснення для платників податків Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що податкове зобов’язання – це сума податку, яку платник повинен сплатити до бюджету. Але коли ця сума вважається остаточною та підлягає обов’язковій сплаті? 1. Коли податкове зобов’язання вважається узгодженим? Податкове зобов’язання стає узгодженим у таких випадках: - Якщо платник самостійно задекларував суму податку – вона вважається узгодженою одразу після подання декларації. - Якщо податкова після перевірки нарахувала додаткові податкові зобов’язання, і платник не оскаржує це рішення – через 10 робочих днів після отримання податкового повідомлення-рішення (ППР) ця сума стає узгодженою. Важливо! Суми узгоджених податкових зобов’язань вносяться в облікову картку платника податків в автоматичному режимі. Якщо виникають розбіжності, платник податків має право ініціювати звірку даних зі звітності на відповідність інформації в базах даних ДПС або оскаржити рішення податкового органу. До закінчення строку на оскарження ДПС не здійснює стягнення сум податкових зобов’язань. 2. Що відбувається, якщо платник не погоджується з донарахуваннями? Якщо платник податків не згоден із нарахованими сумами, він має право їх оскаржити: Адміністративне оскарження (скарга в ДПС)- Платник має 10 робочих днів з дня отримання ППР, щоб подати скаргу до ДПС. - Під час розгляду скарги податкове зобов’язання не вважається узгодженим. - Якщо ДПС залишає ППР без змін, сума стає узгодженою з дня отримання рішення ДПС. Судове оскарження -Якщо платник подає позов до суду, податкове зобов’язання залишається неузгодженим до моменту набрання судовим рішенням законної сили. Але сам факт подання позову ще не є підставою для виведення суми з податкового боргу. Для цього необхідно отримати ухвалу суду про відкриття провадження( ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України). Важливо! Ухвала про відкриття провадження є важливим юридичним документом,який підтверджує факт судового розгляду спору про податкові зобов’язання. Вона дає змогу платнику податків захистити свої права та уникнути автоматичного стягнення сум, доки суд не ухвалить остаточне рішення. При цьому ухвала може надходити до сторін по справі як в паперовому вигляді, такі в електронному через електронний суд (Електронний судовий сервіс). Натомість лист платника податків з інформацією про оскарження податкових зобов’язань не є юридично підтвердженим фактом судового розгляду спору. - Якщо суд скасовує ППР – податок не підлягає сплаті. - Якщо суд підтверджує ППР – сума стає узгодженою з моменту набрання рішенням законної сили. 3. Чому це важливо? - Узгоджений податковий борг необхідно сплатити, інакше будуть нараховані штрафи та пеня. - Якщо податкове зобов’язання неузгоджене (оскаржується), воно не підлягає примусовому стягненню. Дії податкової щодо стягнення узгоджених сум податкових зобов’язань Податкові органи мають різні повноваження щодо стягнення податкових зобов’язань. Що робить податкова? Надсилає вимогу про сплату боргу - Якщо платник не сплатив податковий борг у визначений термін,податкова надсилає податкову вимогу (ст. 59 Податкового кодексу України). - Вимога містить суму боргу та строк для його добровільного погашення.У разі виведення суми з інтегрованої картки платника у зв’язку з оскарженням податкова вимога відкликається автоматично. Якщо у вас виникли запитання щодо узгодження податкових зобов’язань,звертайтеся до контролюючого органу за місцем обліку або подавайте звернення через Електронний кабінет платника. Головне управління ДПС у Полтавській області

Як узгоджуються податкові зобов’язання: пояснення для платників податків Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що податкове зобов’язання – це сума податку, яку платник повинен сплатити до бюджету. Але коли ця сума вважається остаточною та підлягає обов’язковій сплаті? 1. Коли податкове зобов’язання вважається узгодженим? Податкове зобов’язання стає узгодженим у таких випадках: - Якщо платник самостійно задекларував суму податку – вона вважається узгодженою одразу після подання декларації. - Якщо податкова після перевірки нарахувала додаткові податкові зобов’язання, і платник не оскаржує це рішення – через 10 робочих днів після отримання податкового повідомлення-рішення (ППР) ця сума стає узгодженою. Важливо! Суми узгоджених податкових зобов’язань вносяться в облікову картку платника податків в автоматичному режимі. Якщо виникають розбіжності, платник податків має право ініціювати звірку даних зі звітності на відповідність інформації в базах даних ДПС або оскаржити рішення податкового органу. До закінчення строку на оскарження ДПС не здійснює стягнення сум податкових зобов’язань. 2. Що відбувається, якщо платник не погоджується з донарахуваннями? Якщо платник податків не згоден із нарахованими сумами, він має право їх оскаржити: Адміністративне оскарження (скарга в ДПС)- Платник має 10 робочих днів з дня отримання ППР, щоб подати скаргу до ДПС. - Під час розгляду скарги податкове зобов’язання не вважається узгодженим. - Якщо ДПС залишає ППР без змін, сума стає узгодженою з дня отримання рішення ДПС. Судове оскарження -Якщо платник подає позов до суду, податкове зобов’язання залишається неузгодженим до моменту набрання судовим рішенням законної сили. Але сам факт подання позову ще не є підставою для виведення суми з податкового боргу. Для цього необхідно отримати ухвалу суду про відкриття провадження( ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України). Важливо! Ухвала про відкриття провадження є важливим юридичним документом,який підтверджує факт судового розгляду спору про податкові зобов’язання. Вона дає змогу платнику податків захистити свої права та уникнути автоматичного стягнення сум, доки суд не ухвалить остаточне рішення. При цьому ухвала може надходити до сторін по справі як в паперовому вигляді, такі в електронному через електронний суд (Електронний судовий сервіс). Натомість лист платника податків з інформацією про оскарження податкових зобов’язань не є юридично підтвердженим фактом судового розгляду спору. - Якщо суд скасовує ППР – податок не підлягає сплаті. - Якщо суд підтверджує ППР – сума стає узгодженою з моменту набрання рішенням законної сили. 3. Чому це важливо? - Узгоджений податковий борг необхідно сплатити, інакше будуть нараховані штрафи та пеня. - Якщо податкове зобов’язання неузгоджене (оскаржується), воно не підлягає примусовому стягненню. Дії податкової щодо стягнення узгоджених сум податкових зобов’язань Податкові органи мають різні повноваження щодо стягнення податкових зобов’язань. Що робить податкова? Надсилає вимогу про сплату боргу - Якщо платник не сплатив податковий борг у визначений термін,податкова надсилає податкову вимогу (ст. 59 Податкового кодексу України). - Вимога містить суму боргу та строк для його добровільного погашення.У разі виведення суми з інтегрованої картки платника у зв’язку з оскарженням податкова вимога відкликається автоматично. Якщо у вас виникли запитання щодо узгодження податкових зобов’язань,звертайтеся до контролюючого органу за місцем обліку або подавайте звернення через Електронний кабінет платника. Головне управління ДПС у Полтавській області

Податкова знижка за благодійність: що треба знати громадянам Громадяни мають можливість скористатися податковою знижкою, якщо вони протягом року здійснювали витрати на благодійність. Умови для отримання такої знижки: 1. Кошти або майно були передані тільки неприбутковим організаціям, які: - зареєстровані в Україні; - внесені до Реєстру неприбуткових організацій на дату передачі коштів або майна. 2. Знижка надається на суму витрат, які не перевищують 4 % загального оподатковуваного доходу платника податків за звітний рік. 3. Документи, які підтверджують витрати: - квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; - копії договорів (за наявності). Документи мають містити інформацію про благодійника та отримувача внеску. Копії підтверджуючих документів подаються разом з податковою декларацією. Оригінали документів не подаються, але зберігаються у платника протягом строку давності. На вимогу контролюючого органу, платники мають надати документи, які підтверджують доходи або витрати для податкової знижки. Важливо! Якщо переказ зроблено на особисті рахунки волонтерів – така сума не враховується у податковій знижці. Внески на спеціальні рахунки, наприклад,Національного банку України або UNITED24, не дають права на знижку, оскільки ці юридичні особи не є неприбутковими організаціями. Рекомендуємо перевіряти відображення юридичних осіб у відповідних реєстрах під час підрахунку витрат, які можна віднести до податкової знижки. З 1 січня по 31 грудня 2025 року можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами, понесеними у 2024 році.Як подати декларацію детальніше за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/866521.html . Про терміни подання декларації: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/865606.html . Як отримати податкову знижку: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/870381.html . Головне управління ДПС у Полтавській області

Витяг з реєстру платників ПДВ можна замовити в електронній формі Державна податкова служба України оновила форму запиту про отримання витягу з реєстру платників ПДВ (ідентифікатор форми J/F1301705). Відтепер у запиті можна зазначити новий спосіб отримання витягу – в електронній формі. Витяг в електронній формі надсилається в електронний кабінет або на адресу електронної пошти платника ПДВ. Для цього у запиті платник ПДВ має обрати відповідний спосіб отримання витягу – в електронній формі. Нагадуємо, що за запитом в електронній формі (ідентифікатор формиJ/F1300406) платники ПДВ можуть отримати в електронній формі довідку з реєстру платників ПДВ з відомостями про своїх контрагентів. Також дані з реєстру платників ПДВ, у тому числі інформацію про анулювання реєстрації платників ПДВ, ДПС оприлюднює в електронному кабінеті у розділі «Реєстри» (https://cabinet.tax.gov.ua/registers). Головне управління ДПС у Полтавській області

Перевіряти податкову заборгованість онлайн: зручно та швидко Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, щоб уникнути податкової заборгованості, необхідно регулярно перевіряти інформацію про її наявність або відсутність. Це можна зробити за допомогою зручних електронних сервісів: Електронний кабінет, вхід до якого здійснюється за посиланнямhttp://cabinet.tax.gov.ua або через вебпортал ДПС. Мобільний застосунок «Моя податкова» який дозволяє: - самостійно контролювати нарахування та сплату податків; - швидко отримувати інформацію про стан розрахунків з бюджетом; - перевіряти наявність або відсутність заборгованості (зокрема, про незначні суми податкового боргу коли платнику не передбачено формування та надсилання податкової вимоги). Користуйтеся електронними сервісами від ДПС – це зручно, швидко та сучасно. Головне управління ДПС у Полтавській області

Зміна даних у обліковій картці фізичної особи – платника податків Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, у випадку зміни місця проживання/реєстрації з метою своєчасного отримання кореспонденції поштовою адресою,фізичні особи – платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних шляхом подання заяви за формою № 5ДР та документа, що посвідчує особу. Щоб заповнити та подати заяву, потрібні: - документ, що посвідчує особу, та інші документи, які підтверджують зміну його даних; - для підтвердження місця проживання – витяг з реєстру територіальної громади / паспорту формі книжечки/ тимчасове посвідчення громадянина України; - для внутрішньо переміщених осіб – довідка про взяття на облік. Важливо: При поданні заяви за формою № 5ДР до податкового органу потрібно надати оригінали та копії всіх документів, використаних для її заповнення (оригінали після перевірки повертаються). Способи подання заяви: - У паперовій формі: 1) Особисто – до будь-якого податкового органу. 2) Через представника, при цьому необхідно мати: - документ, що посвідчує особу представника; - документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням); - довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред’явлення повертається). - В електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру) через: - Електронний кабінет ( https://cabinet.tax.gov.ua/ ); - мобільний застосунок «Моя податкова»; Податковий орган оновлює дані у реєстрі протягом трьох робочих днів після подання заяви. Головне управління ДПС у Полтавській області

13 травня 2025 року відбувся випуск студенток Університету III віку при КЗ «Центр надання соціальних послуг» Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області. Тихо, по-особливому ніжно, завершилось навчання для студенток Університету III віку. Це був не просто курс — це був шлях. Маленькими кроками, з тремтінням у голосі, з допитливим блиском в очах вони проходили крізь теми, які колись здавалися далекими. Факультет психічного здоров’я дав їм змогу пізнати себе — м’яко, обережно, але впевнено. Слово за словом вони вчилися дбати про власну душу. А на факультеті комп’ютерних технологій — перші листи, перші відеодзвінки, перші впевнені кліки. І стільки світлого захоплення, стільки щирого подиву: «Оце я сама зробила!» Ці жінки — ніжні й сильні, мудрі й вразливі — знову стали ученицями. І тепер, завершивши цей етап, вони лишають після себе не лише сертифікати, а й світло. Світло, яке лишається в серцях тих, хто мав честь бути поряд. Дякуємо Вам за кожну посмішку та історію, кожне «я змогла!»
|