Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Новини

23.07.2025р.

Шановні мешканці Омельницької територіальної громади!

У зв’язку з активними бойовими діями на території Донецької та Дніпропетровської областей, до нас звертаються сім’ї, які були змушені евакуюватися із зон небезпеки.
Ми закликаємо кожного, хто має змогу, надати тимчасовий притулок для постраждалих родин.
Це - наш спільний обов’язок перед тими, хто опинився у біді. Ваша допомога може стати рятівною!
Якщо ви готові допомогти, будь ласка, звертайтеся до гуманітарного центру «Проліска» у місті Кременчук за наступними контактами:
099-515-2772
096-515-2772
0800-888-888 (безкоштовна гаряча лінія)
Разом - ми сила!
Дякуємо за вашу небайдужість та підтримку

23.07.2025р.

Шановні мешканці Омельницької територіальної громади!

Звертаємось до всіх небайдужих! Потрібні донори крові для допомоги нашим захисникам - воїнам Збройних Сил України.
Це наш громадянський обов’язок і реальна можливість врятувати життя! Виїзд на реєстрацію донорів відбудеться у вівторок, 29.07.2025, о 08:00. Місце збору - будівля Омельницької сільської ради. Усіх охочих просимо звертатися до виконавчого комітету особисто або попередньо зареєструватися за телефоном: 067-4223-021
Хто може стати донором крові?
Вік: від 18 до 60 років
Вага: не менше 50 кг
Відсутність хронічних захворювань, нещодавніх операцій, щеплень, застуд
Не вживати алкоголь за 48 годин до здачі Обов’язкова наявність доброго самопочуття
Що потрібно мати з собою? Паспорт громадянина України або ID-картку з пропискою Ваша крапля крові - чийсь шанс на життя.
Давайте допоможемо нашим Героям разом!

23.07.2025р.

«Активні парки – локації здорової України»

21.07.2025р.

Понад третину всіх податкових надходжень у першому півріччі забезпечили переробна промисловість та торгівля

Понад третину всіх податків, зборів і платежів до зведеного бюджету країни у першому півріччі забезпечили дві галузі – переробна промисловість та торгівля. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила в. о. Голови Державної податкової служби України Леся Карнаух.
Топ 4 платників податків за галузями у січні – червні 2025 року виглядає таким чином:
- переробна промисловість – 16,9 %,
- оптова та роздрібна торгівля – 16,5 %,
- державне управління й оборона – 11,7 %,
- фінансова та страхова діяльність – 11,5 %.
«Переробна промисловість та торгівля не лише лідери серед галузей зі сплати податків. Вони також демонструють і динамічне зростання порівняно з 2024 роком», – додала вона. Динаміка по галузях виглядає так:
- переробна промисловість: +36,4 % (+46,8 млрд грн),
- торгівля та ремонт транспорту: +30,6 % (+40 млрд грн),
- державне управління та оборона: +30,3 % (+28,2 млрд грн),
- енергетика (електроенергія, газ тощо): +36,5 % (+17,2 млрд грн).
«Попри виклики, зумовлені російською агресією, економіка адаптується та підтримує державу. За цими цифрами стоять конкретні речі – підтримка військових, реалізація соціальних програм, фінансова основа для виживання країни. Український бізнес в умовах постійної агресії демонструє надможливості», – наголосила Леся Карнаух.
Головне управління ДПС у Полтавській області

18.07.2025р.

Як постраждалим від торгівлі людьми отримати матеріальну допомогу

Люди, які постраждали від торгівлі людьми, можуть отримати одноразову матеріальну допомогу. Який розмір такої допомоги, які умови її отримання та які ще соціальні гарантії мають постраждалі від торгівлі людьми — роз’яснюють юристи системи надання безоплатної правничої допомоги.
Щоб отримати допомогу, потрібно мати статус особи, яка постраждала від торгівлі людьми.
Які підстави отримання статусу
● щодо людини укладено незаконну угоду
● її вербували, переміщували, переховували, передавали або удержували з метою експлуатації, у тому числі сексуальної, шляхом обману, шахрайства, шантажу, погроз, використовуючи її вразливий стан чи залежність від іншої особи
● є документи та матеріали, що підтверджують можливість встановлення такого статусу.
Як отримати статус
1. Звернутися до місцевої державної адміністрації із заявою про встановлення такого статусу.
2. Впродовж 3-х робочих днів пройти співбесіду. Для співбесіди із законним представником дитини чи недієздатної особи може бути залучений перекладач (у разі потреби), психолог чи педагог та адвокат.
3. Впродовж місяця, з дня проведення співбесіди нададуть відповідь.
Статус діє 2 роки, потім його можна продовжити ще на рік. Для цього місцева державна адміністрація має подати обґрунтування до Національної соціальної сервісної служби України.
Що дає статус особи, постраждалої від торгівлі людьми
Можливість отримати:
● безоплатну медичну, психологічну, соціальну, правничу допомогу
● тимчасове розміщення в закладах допомоги для осіб, які постраждали від торгівлі людьми (до 3 місяців). Якщо людина є свідком або потерпілою в кримінальному процесі, термін перебування в таких закладах можуть продовжити
● відшкодування моральної та матеріальної шкоди
● одноразову матеріальну допомогу у розмірі 3-х прожиткових мінімумів
● сприяння у працевлаштуванні та освіті.Як постраждалому від торгівлі людьми отримати матеріальну допомогу Звернутися до органу соціального захисту населення за місцем проживання особисто або через законного представника з документами.
Які документи необхідні
● заява за формою, затвердженою Мінсоцполітики
● копія паспорта громадянина України або інший документ, який посвідчує особу
● копія довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми
● копія документа, що підтверджує непрацездатність особи (у разі потреби).
Який розмір допомоги
Матеріальна допомога надається одноразово у розмірі 3-х прожиткових мінімумів для відповідної категорії людей на момент звернення.
У 2025 році це:
● дітей до 6 років — 7689 грн
● дітей від 6 до 18 років — 9588 грн
● працездатних осіб — 9084 грн
● непрацездатних осіб — 7083 грн.
Коли і як виплачуються кошти
Впродовж місяця з моменту подання заяви через Укрпошту або на банківський рахунок.
Якщо людина протягом календарного року не отримала таку допомогу з поважних причин, вона може звернутися у наступному.Чому можуть відмовити у виплаті
● подали неповний пакет документів
● документи не відповідають вимогам законодавства
● заявника (або його представника) визнали недієздатними.
Відмову можна оскаржити в суді. Де отримати безоплатну юридичну підтримку
Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Юристи розкажуть, як діяти у вашій ситуації. Наприклад, як отримати статус людини, яка постраждала від торгівлі людьми, як діяти якщо відмовили в наданні статусу тощо.
Постраждалі від торгівлі людьми також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це гарантовано Законом України «Про безоплатну правничу допомогу». Допомога з представництва інтересів у суді надається у зв’язку із захистом прав постраждалих, визначених Законом України «Про протидію торгівлі людьми». Юристи детально вивчать ваші обставини, за потреби складуть та подадуть до суду заяву і представлятимуть ваші інтереси у суді.Як звернутися до системи надання БПД:https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/

18.07.2025р.








Пишаємося досягненнями нашої освітньої спільноти!

Рокитненська гімназія виборола ІІІ місце в обласному огляді-конкурсі на кращу організацію правоосвітньої та правовиховної роботи серед закладів загальної середньої та професійної освіти Полтавської області. Наша гімназія підтвердила високий рівень підготовки, професіоналізм педагогів і відданість справі виховання правосвідомої молоді.Щира подяка всьому педагогічному колективу за ініціативність, творчий підхід і наполегливу працю. Завдяки вам учні краще розуміють свої права та обов’язки, вчаться поважати закон і жити за демократичними цінностями.
Правоосвітня та правовиховна діяльність — це вклад у сильне майбутнє громади та держави загалом. Разом ми виховуємо покоління свідомих громадян!
Вітаємо з перемогою та зичимо нових звершень!

18.07.2025р.












З 1 серпня 2025 року змінюється розмір фінансових санкцій за невикористання РРО/ПРРО ФОПами – «єдинниками»

Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу суб'єктів господарювання, що відповідно до пункту 15 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – ЗУ № 265/95-ВР), із змінами і доповненнями, у період з 01 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України, до фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або надають послуги, фінансова відповідальність за проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), програмних РРО (далі – ПРРО) або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), непроведення розрахункових операцій через РРО та/або ПРРО з фіскальним режимом роботи, невидачу (у паперовій та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання застосовується у таких розмірах:
25 відсотків вартості проданих з порушенням, встановленим цим пунктом, товарів (робіт, послуг)
- за порушення, вчинене вперше;50 відсотків вартості проданих з порушенням, встановленим цим пунктом, товарів (робіт, послуг)
- за кожне наступне вчинене порушення.
Починаючи з 01 серпня 2025 року фінансові санкції до всіх суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), у разі встановлення вищевказаних порушень, фінансові санкції будуть застосовуватися відповідно до норм пункту 1 статті 17 ЗУ № 265/95-ВР у таких розмірах:
100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг)
- за порушення, вчинене вперше;150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг)
- за кожне наступне вчинене порушення.
Головне управління ДПС у Полтавській області наголошує, що дотримання вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» при здійсненні господарської діяльності – це не тільки гарантоване уникнення штрафів, а й репутація сумлінного платника податків.
Головне управління ДПС у Полтавській області

18.07.2025р.
















Ветеранський бізнес?

Нова програма для вас!
Розпочато набір на Level UP — освітньо-консультаційну програму для ветеранів, ветеранок та партнерів із подружжя, які розвивають власну справу.
Розвивайте
• фінансову стійкість
• навички переговорів
• публічні виступи
• управління бізнесом
У програмі:
5 модулів — від фінансів до презентації продукту
Лекції, практики, консультації з експертами
Розбір кейсів і підтримка менторів
Допомога з грантовими заявками та бюджетами
Формат: офлайн у Полтаві
Участь безкоштовна
Подати заявку можна до 29 липня, 23:59 за лінком у шапці профілю. Старт навчання 4 серпня Зареєструватися можна за посиланням.
* Ця програма стала можливою завдяки
Програмі реабілітації та реінтеграції ветеранів, яку реалізує IREX за підтримки Державного департаменту США. Зміст є виключною відповідальністю IREX та Дія.
Бізнес у Полтаві і не обов'язково відображає погляди Державного департаменту США

18.07.2025р.

Повідомлення про недопущення поширення сарани

Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів повідомляє, що запроваджено особливий режим захисту рослин на території Борозенської сільської територіальної громади Бериславського району Херсонської області щодо поширення сарани марокканської (Dociostaurus maroccanus) та італійського пруса (Calliptamus italicus, де запроваджений особливий режим захисту рослин.
Зважаючи на вище викладене, необхідно систематично проводити обстеження сільськогосподарських угідь, неорних земель, пасовищ, місць біля водойм, для своєчасного виявлення та недопущення поширення осередків з високою чисельністю перелітної сарани. Обстеження краще проводити після сходу сонця і до 9.00 години або з 18.00 і до заходу сонця, коли саранові в стані відносного спокою перебувають на рослинах. За способом життя саранові поділяються на стадні, до яких відноситься італійський прус, перелітна і марокканська сарана, та нестадні види – кобилки, коники, інші. Саранові час від часу збираються у величезні куліги (якщо це личинки) або зграї (скупчення імаго) й мігрують на далекі відстані. Перелітають на відстані до кількох десятків кілометрів. Під час сильних вітрів відомі випадки перельотів на відстань понад 200 км за добу. Сарана марокканська. Дoвжинa тiлa caмця 20 - 28 мм, самиці — 28-38 мм. Очі відносно невеликі. Bycики pyдyвaтi, дoвшi зa гoлoвy з пepeдньocпинкoю. Haдкpилa дoвшi зa чepeвцe, дaлeкo зaxoдять зa гомілки зaднix нiг, мaйжe пpoзopi, з тeмними плямaми i жилкaми. Cтeгнa пepeднix нiг пoтовщeнi, пaлeвi; cтeгнa зaднix нiг пaлeвi, звepxy з тpьoмa чiткo пoмiтними чopними плямaми. Гoмiлки зaднix нiг чepвoнi, бiля ocнoви cipi з жoвтим кільцем. Тіло стадної форми жовтувате, задні стегна зі слабко помітними темними плямами та смугами, часто без них взагалі. Довжина крил більша. Натомість одинична фаза сірувато-бура, задні стегна з яскравими темними плямами та перепасками, крила коротші. Обгризає листя багатьох культур, зокрема хлібних злаків (пшениці, кукурудзи, ячменю, проса), бобових (люцерни, конюшини), тютюну, цукрових буряків, різноманітних овочевих та баштанних культур. Молоді рослини з'їдають повністю. Ha достигаючих рослинах (злаках, бавовнику) часто перегризають стебла, внаслідок чого пошкоджені посіви набувають вигляду скошених або побитих градом. Прус італійський. Довжина самців — 14,5 – 25 мм, самок — 23,5 – 41,1 мм, колір тіла варіює і може бути коричневобурим, сірокоричневим, коричневим, бурим, жовтобурим або білуватим; передньоспинка з вираженими боковими кілями; груди між передніми ногами з міцним тупим виростом на кінці; надкрила до вершини звужені, з рідким жилкуванням, зазвичай з численними чорнуватими плямами різного розміру; крила дещо коротші від надкрил, вузькі, з дуже рідким жилкуванням, в основі рожеві; задні стегна зсередини рожеві, з двома неповними темними перев’язями, іноді перев’язі майже відсутні; задні гомілки червоні або рожеві, іноді білуваті зі слабким рожевим відтінком; церки в профіль до вершини розширені; нижній зубчик церок самця слабкий, значно коротший від середнього і верхнього. Шкідник є широким поліфагом і здатний успішно розвиватися, харчуючись практично всіма рослинами. Мешкає у відкритих біотопах з великою частиною оголеного ґрунту, сухих луках, на пустищах, узбіччях доріг. На півночі ареалу займає переважно штучні ландшафти: купи піску та гравію, закинуті кар'єри, залізничні насипи. Обирає місця з щільними кущиками та ділянками голої землі.Заходи боротьби з сарановими.
Найефективнішими заходами восени є проведення боронування, дискування або оранка всієї площі залежно від характеру її використання (перелоги, пасовища тощо). В осередках високої чисельності ворочок ефективним агротехнічним прийомом є глибока відвальна оранка з боронуванням. Хімічні обробітки проводять за чисельності личинок стадних видів 2-5 екз./1 кв. м, не стадних саранових 10-15 екз./1 кв. м. Захист посівів від саранових починають за масової появи личинок I віку. Основну масу личинок стадних саранових слід ліквідувати за розвитку їх у III-IV, до окрилення слід завершити хімічні заходи. Кулігу, що рухається, обробляють на площі за 200-250 м від її «голови», охоплюючи по спіралі, що перевищує фронт куліги. Обробки проводять дозволенними до використання в Україні інсектицидами згідно з «Державним реєстром пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні». Обробки проводять вранці та ввечері, коли шкідники знаходяться на рослинах.
Під час проведення захисних мироприємств слід дотримуватись вимог законодавства у сфері захисту рослин, бджільництва та з дотриманням Державних санітарних правил ДСП 8.8.1.2.001-98 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві».
Враховуючи особливості проведення комплексу весняних польових робіт у 2025 році, пов’язаних з введенням воєнного стану в Україні, перед здійсненням застосування пестицидів рекомендовано додатково повідомити про це представництва Національної поліції України, військової складової територіальної оборони в відповідній територіальній громаді.Наголошуємо на тому, що відповідно Закону України « Про захист рослин» ст. 18 підприємства, установи, організації усіх форм власності та громадяни зобов’язані у сфері захисту рослин: проводити систематичні обстеження угідь, посівів, насаджень, продукції рослинного походження, сховищ тощо і в разі виявлення поширення шкідливих організмів інформувати про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері захисту рослин. Тобто у разі виявлення осередків перелітної сарани необхідно терміново повідомити про це Головне Управління Держпродспожив служби в Полтавській області (тел. 60-66-47) та для недопущення масового поширення небезпечного шкідника провести захист посівів та інших угідь.

18.07.2025р.

Центр підтримки підприємців Дія.

Бізнес у Полтаві оголошує набір на освітньо-консультаційну програму „Level Up”, розроблену спеціально для ветеранів, ветеранок та їхніх партнерів, які вже ведуть власну справу.
Це – програма для підприємців, яка допоможе зміцнити бізнес, набути впевненості у фінансовому плануванні, покращити комунікації та підготуватись до масштабування або залучення інвестицій.
Для кого ця програма?
· для ветеранів і ветеранок, які вже мають власну справу для партнерів/партнерок ветеранів, які є співзасновниками чи менеджерами ветеранських бізнесів.Що дає „Level Up”?
· 5 практичних модулів: фінансовий менеджмент, залучення ресурсів, переговори, публічні виступи, презентація продукту.
· Інтенсиви, консультації, воркшопи у малій групі підприємців.
· Живе спілкування з експертами-практиками, які навчають команди Rozetka, MacPaw, DTEK, „Нова пошта”.
· Безпечне середовище підприємців, де не треба пояснювати, „чому складно” — тут усі свої.
Серед спікерів:
Лада Тесфайє — експертка з публічних виступів, ведуча 2000+ інтерв’ю з бізнесом і політиками;
Ольга Іванків — фахівчиня з фінансів, тренерка Школи бізнесу Нової пошти, CEO Consulting Center;
Андрій Шевчук — спеціаліст із візуальних комунікацій (DTEK, Rozetka, MacPaw):
Участь у програмі безкоштовна.Формат – офлайн, у Полтаві.Старт навчання 4 серпня. Дедлайн подачі заявок – 29 липня 2025, 23:59.
Зареєструватися можна за посиланням: https://docs.google.com/.../1FAIpQLSce7RjSzxi.../viewform...
Ця програма стала можливою завдяки Програмі реабілітації та реінтеграції ветеранів, яку реалізує IREX за підтримки Державного департаменту США. Зміст є виключною відповідальністю IREX та Дія.
Бізнес у Полтаві і не обов'язково відображає погляди Державного департаменту США.

18.07.2025р.

З 21 липня по 10 серпня 2025 року проводитиметься комплекс профілактичних заходів на пасажирському автомобільному транспорті «Перевізник – літо 2025»,метою якого є реалізація проведення профілактичних заходів щодо запобігання дорожньо-транспортних пригодам, катастроф, аварій,подій на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті.

Під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) на території Полтавської області, Укртрансбезпека особливу увагу приділятиме:
- технічному стану транспортних засобів, відповідності зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортних засобів встановленим вимогам;
- обов’язковому проведенню передрейсових медичних оглядів водіїв та передрейсових технічних оглядів автобусів;
- виконанню вимог щодо дотримання режиму праці та відпочинку водіями автобусів;
- дотриманню вимог організації нерегулярних автобусних перевезень пасажирів у частині порушення регулярності руху одним автомобільним перевізником за одним маршрутом прямування частіше ніж два рази на тиждень;
- дотриманню автомобільними перевізниками-нерезидентами автотранспортного законодавства України, що здійснюють міжнародні перевезення пасажирів, у частині неперетинання кордону на міжнародних автобусних маршрутах загального користування;
- дотриманню визначеного маршруту та розкладу руху автобусів згідно з отриманим дозволом, відповідності транспортних засобів умовам перевезень і параметрам комфортності під час міжнародних пасажирських перевезень;
- дотриманню вимог щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів;
- дотриманню вимог законодавства про автомобільний транспорт автомобільними перевізниками у частині пільгового перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами;
- дотриманню вимог правил безпеки при виконанні перевезень організованих груп дітей до місць відпочинку та оздоровлення, а також у зворотному напрямку, наявності супроводжувальної особи при перевезенні 10 і більше дітей, наявності медичного працівника при перевезенні 30 і більше дітей, перевезенню дітей водіями, які мають стаж керування автобусами не менше 5 років.

17.07.2025р.

Листування контролюючих органів з платниками податків
в електронній формі

У Головному управлінні ДПС у Полтавській області нагадують: для зручності та ефективнішої інформаційної взаємодії з податковими органами платники можуть надсилати та отримувати офіційні листи в електронному вигляді через Електронний кабінет. Це передбачено пунктом 42.2 статті 42 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Підпунктами 17.1.13 та 17.1.14 пункту 17.1 статті 17 Кодексу передбачено, що платник податків має право самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через Електронний кабінет, якщо інше не встановлено Кодексом, реалізовувати через Електронний кабінет права та обов’язки, передбачені Кодексом та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв’язку.
Платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку  в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року
№ 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155).
Листування контролюючих органів з платниками податків, визначеними абзацом першим пункту 42.4 статті 42 Кодексу, які подали заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів № 851 та   № 2155 шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.
Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу, зокрема отримання будь-якого документа, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами з інших питань, передбачених Кодексом, яка може бути реалізована в електронній формі засобами електронного зв’язку (пункт 421.2 статті 421 Кодексу).
Порядок функціонування Електронного кабінету затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, який зареєстрований  в Міністерстві юстиції України від 01 серпня 2017 за № 942/30810, зі змінами  і доповненнями (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 18 Порядку функціонування Електронного кабінету затвердженого наказом Міністерства фінансів України  від 14.07.2017 № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від  01 серпня 2017 за № 942/30810, зі змінами (далі – Порядок) листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, здійснюється в електронній формі за умови подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет (далі – Заява) за формою згідно з додатком 3 до Порядку.
Якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику)  (пункт 42.5 статті 42 Кодексу).
Переваги здійснення листування контролюючих органів з платниками податків в електронній формі:
*Отримання документів від контролюючого органу в електронному вигляді через Електронний кабінет;
*Миттєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів в Електронний кабінет (інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет);
*Забезпечення своєчасного отримання повідомлень, вимог, рішень та іншої офіційної кореспонденції;
*Зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів;
*Постійний доступ до архіву листування в Електронному кабінеті.
Порядок подання Заяви:
*Увійти до приватної частини Електронного кабінету.
Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого сертифікату електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія.Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
*У меню «Налаштування» обрати вкладку «Бажання листування з КО»;
*Натиснути «Бажаю отримувати документи» та вказати електронну пошту, на яку бажаєте отримувати інформацію про документи, що надійшли  в Електронний кабінет;
*Підписати КЕП та надіслати.
Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який спрощує процес отримання податкових послуг платниками податків, мінімізує безпосередній контакт з органами ДПС та унеможливлює виникнення корупційних ризиків при  наданні послуг.
Можливість здійснення листування в електронній формі створює умови для оперативної, надійної та зручної взаємодії платників податків із контролюючими органами.
Головне управління ДПС у Полтавській області

17.07.2025р.

Мобілізовані ФОП на час служби звільнені від сплати податків: як скористатися новими нормами

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що cамозайняті фізичні особи, які були мобілізовані або підписали контракт на військову службу, звільняються від сплати податків і подання звітності на час служби. Набрали чинності відповідні зміни до Податкового кодексу (Закон № 4505-ІХ).

Податки, які не сплачуватимуться:
- податок на доходи фізичних осіб,
- єдиний податок,
- військовий збір,
- ЄСВ, якщо ФОП не має найманих працівників.
Звільнення застосовується автоматично на підставі даних з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (дати мобілізації, укладення контракту, демобілізації) з першого числа місяця мобілізації або укладення контракту, але не раніше 24 лютого 2022 року.
Що робити ФОП:
- якщо інформація про мобілізацію, контракт або демобілізацію вже                         є в Реєстрі – заяву подавати не потрібно;
- якщо даних у Реєстрі немає – можна подати заяву й копії підтверджуючих документів самостійно до податкової.
ДПС послідовно ініціювала вирішення податкових питань мобілізованих ФОП і ветеранів та створила у територіальних органах робочі групи. Для зручності і можливості отримати консультацію щодо нових норм всі «гарячі лінії» продовжують працювати.
Контакти для самозайнятих захисників та їхніх родин:
https://tax.gov.ua/others/kontakti/garyachi-linii-terorganiv-dps-dlya-virishennya-pitan-mobiliz
Як діятиме звільнення:
ДПС не буде нараховувати авансові платежі з єдиного податку та військового збору на період мобілізації або дії контракту. Якщо такі суми вже були нараховані – вони підлягають анулюванню.
Якщо ФОП було виключено з реєстру платників єдиного податку через несплату податкових зобов’язань під час мобілізації або служби за контрактом – його буде поновлено автоматично.
Також мобілізовані фізичні особи – підприємці/особи, які провадять незалежну професійну діяльність/члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, інформація щодо яких наявна в  Реєстрі, мають право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати ЄСВ на весь строк їх військової служби, зокрема і військової служби за контрактом.
Крім того, за період мобілізації платника єдиного внеску або дії укладеного з такою особою контракту нараховані суми штрафних санкцій та пені підлягають скасуванню (анулюванню) за звітні періоди включно до першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому контролюючим органом отримані відомості про мобілізацію платника єдиного внеску.
Якщо ФОП має найманих працівників – він може уповноважити іншу особу виплачувати зарплату працівникам. ЄСВ у такому випадку нараховує уповноважена особа, а сплатити його ФОП може протягом 180 днів після демобілізації – без штрафів.
Звітність з ЄСВ подається ФОП протягом 150 днів після демобілізації, також без штрафів і пені.
Якщо виникли порушення до початку служби або під час неї (несвоєчасна сплата чи звітність) – ФОП звільняється від відповідальності, якщо виконає обов’язки у встановлені строки після демобілізації:
− звітність – до 150 днів,
− сплата – до 180 днів.
 
Довідково: Закон України від 18 червня 2025 року № 4505-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо розширення доступу пацієнтів до лікарських засобів, що підлягають закупівлі особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, шляхом укладання договорів керованого доступу».
Головне управління ДПС у Полтавській області