Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Про відділення соціальної допомоги вдома

ПРОЕКТ

ОМЕЛЬНИЦЬКА  СІЛЬСЬКА  РАДА

КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ  ПОЛТАВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

(    одинадцята позачергова  сесія  сьомого скликання)

Р І Ш Е Н Н Я

від              2016 року                                                   с. Омельник

Про затвердження   Положення «Про відділення

соціальної допомоги вдома» територіального центру

Омельницької сільської ради Кременчуцького району

Полтавської області

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», наказу Міністерства соціального захисту населення України від 01.04.1997 року №44 «Про затвердження типових положень (взірцевих) про територіальний центр соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян  і про відділення соціальної допомоги вдома»,  сесія сільської ради

В И Р І Ш И Л А:

  1. Затвердити Положення  «Про відділення соціальної допомоги вдома»

територіального центру Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області,  ( додаються).

2. Забезпечити  виконання завдань, викладених у Положеннях.

3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на Лагай О.В., заступника голови - в.о.старости с.Рокитне.

Сільський голова                                                        О.І.Шереметєва

Начальник фінансового відділу                                       Марценковська Л.М.

Погоджено:

Секретар Омельницької сільської ради                                 І.В.Гнєдаш

Голова постійної комісії

з питань планування, фінансів,

бюджету та соціально – економічного розвитку                  Г.І.Чорнуха

Додаток

затверджено рішенням сесії

Положення
про відділення соціальної допомоги вдома територіального центру

Омельницької сільської ради Кременчуцького району

Полтавської області

I. Загальна частина

1. Відділення соціальної допомоги вдома територіального центру Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області   (далі - відділення) є соціального обслуговування пенсіонерів  та  одиноких  непрацездатних  громадян (далі - відділення), призначене для надання
соціально-побутової допомоги одиноким непрацездатним громадянам та
інвалідам, в домашніх умовах.

2. Відділення створюється з наявності не менше 80-ти
одиноких непрацездатних громадян, які потребують соціально-побутової допомоги вдома.

2.1. У разі потреби можуть створюватись відділення для
обслуговування певних категорій одиноких непрацездатних громадян
(інвалідів з порушенням рухової активності, сліпих, глухих та
ін.).

3. Відділення створюється, реорганізується і ліквідується за
рішенням відповідного органу місцевої виконавчої влади.

4. Відділення утримується за рахунок місцевого бюджету на
соціальний захист населення, інших надходжень, в тому числі у
вигляді прибутку від надання платних послуг населенню, а також
коштом внесків благодійних фондів, від   окремих   громадян,
підприємств, установ тощо.

5. Відділення і положення про нього  затверджуються Омельницькою сільською радою.

 

II. Завдання та функції відділення і порядок надання соціальних послуг

6. Відповідно  до  своїх  завдань  відділення:

- разом   із   представниками   закладів   охорони  здоров'я,
житлово-комунальних  контор,   громадських   організацій   виявляє
одиноких    непрацездатних   громадян   та   інвалідів,   обстежує
матеріально побутові  умови  їх  проживання,  визначає  потреби  в
одержанні соціально-побутової допомоги, а також встановлює зв'язок
з підприємствами,  установами,  організаціями з питань соціального
обслуговування одиноких непрацездатних громадян та інвалідів;

- на підставі зазначених у медичній карті  висновків  лікарів
про  ступінь втрати здатності до самообслуговування надає одиноким
непрацездатним  громадянам  та  інвалідам   послуги,   передбачені
договором,  укладеним  між  одиноким непрацездатним громадянином і
відділенням, зокрема, щодо:

- придбання та доставки товарів з магазину або ринку за кошти
одиноких   непрацездатних  громадян,  приготування  їжі,  доставка
гарячих обідів,  годування,  в тому числі  у  пунктах  харчування,
їдальнях, доставка книг, газет, журналів тощо;

- виклику лікаря, придбання та доставки медикаментів, надання
допомоги   в   проведенні   періодичних   медичних   оглядів    та
госпіталізації,  відвідування  хворих в закладах охорони здоров'я,
організації проведення консультацій лікарів та інших спеціалістів;

- допомоги у прибиранні приміщення, пранні білизни, виконання
різних видів ремонтних робіт, забезпечення паливом, транспортом;

- оформлення  документів  на  отримання  субсидій  по  оплаті
житлово-комунальних послуг, оплата платежів;

- читання преси;

- допомоги в обробітку присадибних ділянок  (площа  обробітку
присадибних   ділянок  визначається  разом  з  місцевими  органами
виконавчої влади);

- оформлення   документів  на  санаторно-курортне  лікування,
влаштування до будинку-інтернату для  громадян  похилого  віку  та
інвалідів,   геріатричного   будинку-інтернату,   пансіонату   для
ветеранів війни і праці,  психоневрологічного  інтернату,  будинку
для  ветеранів  відповідних  галузей за профілем,  територіального
центру і інших установ;

- організації  надання необхідних видів протезно-ортопедичної
допомоги;

- оформлення  замовлень та організація контролю за своєчасним
і якісним наданням послуг  підприємствами  торгівлі,  громадського
харчування,   побуту,   зв'язку,   службами   житлово-комунального
господарства,       закладами        культури,        колективними
сільськогосподарськими підприємствами тощо;

- встановлення  і  підтримання  зв'язків  з   підприємствами,
установами  та  організаціями,  де  колись працювали обслуговувані
громадяни, для надання їм допомоги;

- створення  умов  для посильної праці,  організації трудової
терапії вдома;

- вирішення  за  дорученням  обслуговуваних громадян питань у
державних  та  інших  підприємствах,  установах  і   організаціях,
контролю за наданням встановлених пільг;

- надання  допомоги  місцевим  органам  виконавчої  влади   в
організації  виконання  ритуальних послуг для здійснення поховання
померлих одиноких непрацездатних  громадян  та  інвалідів  і  інші
послуги,   які   визначаються   при   індивідуальних   обстеженнях
матеріально-побутових     умов     проживання     малозабезпечених
непрацездатних громадян.

10.  Кількість одиноких непрацездатних громадян, яких повинен
обслуговувати соціальний робітник, соціальний працівник, та обсяги
їх  роботи  визначає  завідувач  відділення  з  урахуванням  стану
здоров'я підопічного, його віку, рівня рухової активності та місця
проживання,  наявності транспортного сполучення та інших  факторів
згідно   з   додатком.   У   разі  наявності  фінансових  ресурсів
рекомендовано  застосовувати  Нормативи  чисельності   працівників
територіальних  центрів  по соціальному обслуговуванню незахищених
верств  населення,  затверджені  наказом  Міністерства  праці   та
соціальної політики України від 11.03.2002 N 140 (зі змінами).

{  Пункт  10  в  редакції  Наказу Міністерства праці та соціальної
політики N 145 (
z0409-07 ) від 11.04.2007 }

11. У  тимчасове  користування обслуговуваних громадян можуть
передаватися наявні у відділенні засоби пересування,  засоби малої
механізації, предмети першої необхідності, окремі побутові прилади
тощо.

III. Умови прийняття і порядок обслуговування громадян

12.    Відділення    приймає   на   обслуговування   одиноких
непрацездатних   громадян  (пенсіонерів),  у  тому  числі  одинокі
(бездітні) подружні пари,  одиноких інвалідів I і II груп  старших
18  років  (крім інвалідів I і II груп унаслідок нещасного випадку
на  виробництві  або  професійного  захворювання,  які   отримують
допомогу  на  постійний  сторонній догляд,  побутове та спеціальне
медичне  обслуговування  відповідно   до   Закону   України   "Про
загальнообов'язкове  державне  соціальне страхування від нещасного
випадку  на  виробництві   та   професійного   захворювання,   які
спричинили втрату  працездатності"  ( 1105-14 ),  які частково або
значно втратили здатність до самообслуговування  і  за  висновками
медичного  закладу  потребують соціально-побутового обслуговування
та догляду в домашніх умовах.

{  Пункт  12  в  редакції  Наказу Міністерства праці та соціальної
політики N 145 (
z0409-07 ) від 11.04.2007 }

13. В   окремих   випадках   відділення   може   приймати  на
обслуговування непрацездатних  громадян,  які  мають  працездатних
дітей   або  родичів,  які  відповідно  до  чинного  законодавства
зобов'язані  їх  утримувати,  але  з  поважних  причин  не   мають
можливості   здійснювати  за  ними  догляд  (проживають  в  іншому
населеному пункті або окремо,  і  за  станом  здоров'я  або  через
територіальну  віддаленість  не  можуть надавати допомогу батькам,
знаходяться у відрядженні,  на лікуванні та ін.). У таких випадках
непрацездатні   громадяни,  які  отримують  пенсію  в  мінімальних
розмірах,  обслуговуються безплатно,  а ті з  них,  які  отримують
пенсію у розмірі більшому від мінімального вносять плату в розмірі
5 відсотків від одержуваної пенсії.

Кошти, що     надійдуть    від    платного    обслуговування,
направляються на розвиток відділень соціальної допомоги  вдома  та
забезпечення  потреб  малозабезпечених  громадян  понад виділені з
цією метою асигнування.

14. Між  одиноким  непрацездатним  громадянином і відділенням
укладається  договір,  у  якому  передбачаються  види  послуг,  що
надаватимуться   соціальним  робітником  безплатно.  Обумовлюються
умови, періодичність і терміни їх надання.

{  Пункт  14  із  змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
праці та соціальної політики N 145 (
z0409-07 ) від 11.04.2007 }

15.   Соціальний  робітник  відділення  згідно  з  висновками
лікарів про стан здоров'я одинокого (у медичній карті) та згідно з
умовами  договору  і  з  погодженим  з обслуговуваним громадянином
графіком, але не менше двох разів на тиждень, відвідує закріплених
за  ним  громадян  і  надає передбачені договором послуги, виявляє
додаткові потреби, вживає заходи щодо їх виконання.

{  Пункт  15  із  змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
праці та соціальної політики N 145 (
z0409-07 ) від 11.04.2007 }

16. На    громадян,   які   приймаються   на   обслуговування
відділенням,  оформляється особова справа, яка складається з таких
документів:

- особиста заява;

- карта медичного огляду;

- акт обстеження матеріально-побутових умов;

- договір між громадянином і відділенням про надання послуг;

- довідка про склад сім'ї (у разі потреби).

17. Протипоказаннями    для   прийняття   на   обслуговування
відділенням є наявність у  громадянина  інфекційних,  онкологічних
захворювань IV клінічної групи,  СНІДу, захворювань на наркоманію,
алкоголізм,  психічних  захворювань   за   виключенням   неврозів,
неврозоподібних   станів   при  соматичних  захворюваннях,  легкої
ступені   дебільності,   інтелектуально-мнестичних   розладів   та
судорожних  синдромів різної етиології без слабоумства і виражених
змін особистості.

18. Обслуговування   громадян   відділенням  припиняється  за
рішенням завідуючого відділенням у разі:

- покращення   стану   здоров'я   громадянина  відповідно  до
висновків лікарів закладів охорони здоров'я (медичної карти);

- встановлення  наявності  у  громадянина працездатних дітей,
які  відповідно  до   чинного   законодавства   зобов'язані   його
доглядати,  проживають  в  одному  й  тому ж населеному пункті або
разом з  ним  і  не  мають  поважних  причин  для  звільнення  від
обов'язків щодо догляду за ним;

- направлення   громадянина   до   стаціонарного   відділення
територіального  центру,  будинку-інтернату  для громадян похилого
віку,  пансіонату,  психоневрологічного  інтернату,  будинку   для
ветеранів та інших установ;

- переїзду на нове місце проживання;

- виявлення протипоказань для обслуговування,  які перелічені
у п.17 цього положення;

- систематичного грубого ставлення до соціального працівника;

- смерті громадянина.

Про припинення обслуговування громадянина робиться відмітка в
журналі обліку із зазначенням дати і підпису керівника.

Секретар   виконкому                                                 І.В.Гнєдаш