Новини
16 липня 2024 р.Яким чином сплачується єдиний внесок фізичною особою – підприємцем, яка в межах одного місяця припиняє підприємницьку діяльність та повторно реєструється?
16 липня 2024 р.
Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що скасувати кваліфіковані сертифікати можна двома способами: Для скасування кваліфікованого сертифіката за електронним запитом необхідно мати особистий ключ і пам’ятати пароль особистого ключа. Головне управління ДПС у Полтавській області 15 липня 2024 р.
Правові та організаційні засади залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану, що виконуються під час запровадження трудової повинності, а також питання соціального захисту працездатних осіб, що залучаються до їх виконання, визначені статтею 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та Порядком залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2011 № 753 (далі – Порядок №753). Відповідно до пункту 3 Порядку № 753, суспільно корисні роботи - види тимчасової трудової діяльності працездатних осіб в умовах воєнного стану, які провадяться для виконання робіт, що мають оборонний характер, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру, що виникли в період воєнного стану, та їх наслідків, задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань і сил цивільного захисту, забезпечення функціонування національної економіки та системи забезпечення життєдіяльності населення. Згідно пункту 5 Порядку № 753 до суспільно корисних робіт залучаються працездатні особи, у тому числі особи, що не підлягають призову на військову службу, які за віком і станом здоров'я не мають обмежень до роботи в умовах воєнного стану (крім працездатних осіб, що залучені до роботи в оборонній сфері та сфері забезпечення життєдіяльності населення і заброньовані за підприємствами у період воєнного стану з метою виконання робіт, що мають оборонний характер, а також осіб, залучених до здійснення заходів національного спротиву), а саме: зареєстровані безробітні та інші незайняті особи, зокрема внутрішньо переміщені;працівники функціонуючих в умовах воєнного стану підприємств (за погодженням з їх керівниками), що не залучені до виконання мобілізаційних завдань (замовлень) та не зараховані до складу об’єктових формувань цивільного захисту, - у порядку переведення;особи, зайняті в особистому селянському господарстві;студенти вищих, учні та слухачі професійно-технічних навчальних закладів;особи, які забезпечують себе роботою самостійно.З кожною із зазначених осіб укладається строковий трудовий договір.За працівниками, залученими до виконання суспільно корисних робіт, на час виконання таких робіт зберігається попереднє місце роботи (посада).Забороняється залучати до суспільно корисних робіт малолітніх дітей та дітей віком від чотирнадцяти до п'ятнадцяти років, жінок, які мають дітей віком до трьох років, а також вагітних жінок у разі, коли виконання таких робіт може негативно вплинути на стан їх здоров'я (пункт 6 Порядку № 753). Пунктом 10 Порядку № 753 передбачено, що працівникам функціонуючих в умовах воєнного стану підприємств за виконання суспільно корисних робіт забезпечується оплата відповідно до умов оплати праці, встановлених за професією (посадою), на яку їх зараховано, і розмір такої оплати не може бути нижчим від розміру середньої заробітної плати за основним місцем роботи.Іншим працездатним особам за виконання суспільно корисних робіт забезпечується оплата відповідно до умов оплати праці, встановлених за професією (посадою), на яку їх зараховано, і розмір такої оплати у разі виконання норми праці не може бути нижчим від розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на дату її нарахування за повністю виконану місячну (годинну) норму праці, встановлену з урахуванням положень Законів України «Про оплату праці» та «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».Фінансування суспільно корисних робіт здійснюється за рахунок коштів замовника суспільно корисних робіт, коштів місцевих бюджетів, благодійних внесків чи пожертвувань, інших джерел, не заборонених законодавством. Фінансування суспільно корисних робіт, що виконуються зареєстрованими безробітними та незайнятими внутрішньо переміщеними особами працездатного віку з числа застрахованих осіб, які не мають статусу зареєстрованого безробітного, здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (далі - Фонд) в межах коштів, передбачених у бюджеті Фонду на відповідні цілі, а також коштів місцевих бюджетів, підприємств, установ, організацій, інших джерел, не заборонених законодавством.Фінансування суспільно корисних робіт, що виконуються особами, зазначеними в абзаці четвертому цього пункту, може здійснюватися за рахунок коштів Фонду в повному обсязі, а у разі, коли замовником суспільно корисних робіт заявлено про інші джерела фінансування таких робіт, - на умовах співфінансування за рахунок коштів Фонду та інших джерел фінансування.Організація суспільно корисних робіт, для фінансування яких використовуються кошти Фонду, здійснюється на підставі договору про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування, що укладається між регіональним центром зайнятості та замовником суспільно корисних робіт.У договорі про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування обов’язково зазначаються права та обов’язки сторін, відповідальність сторін, вид (перелік видів) суспільно корисних робіт, до виконання яких замовником суспільно корисних робіт залучаються особи, порядок фінансування суспільно корисних робіт, зокрема джерела фінансування суспільно корисних робіт та умови фінансування таких робіт, порядок внесення змін до договору та умови його розірвання, припинення. У договорі про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування обов’язково передбачається право центру зайнятості (регіональні центри зайнятості, їх філії, а також міські, районні, міськрайонні центри зайнятості (до їх припинення) проводити перевірку цільового використання коштів Фонду, що спрямовуються на фінансування таких суспільно корисних робіт, та обов’язок замовника суспільно корисних робіт надавати під час проведення такої перевірки необхідні документи та пояснення, а у разі виявлення факту нецільового використання коштів - повернути суму коштів, використану не за призначенням.Невід’ємною частиною договору про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування є кошторис витрат із фінансування суспільно корисних робіт - фінансовий план щодо використання коштів на виконання таких робіт із визначенням обсягу та напрямів їх використання.Примірна форма договору про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування затверджується Мінекономіки.У строки, визначені в договорі про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування, замовник суспільно корисних робіт надає центру зайнятості (філії регіонального центру зайнятості або міському, районному чи міськрайонному центрам зайнятості (до їх припинення) довідку про виконання суспільно корисних робіт особами, залученими замовником суспільно корисних робіт до виконання таких робіт та з якими ним укладено строкові трудові договори, за формою, затвердженою Мінекономіки.Відповідальність за цільове використання коштів Фонду, що спрямовуються на фінансування суспільно корисних робіт, покладається на сторони договору про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування.Встановлення належності особи до застрахованих осіб здійснюється Державним центром зайнятості на підставі даних, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, одержаних в порядку інформаційної взаємодії з Пенсійним фондом України. Порядок інформаційної взаємодії між Державним центром зайнятості та Пенсійним фондом України, структура та формат інформації, зазначеної в цьому абзаці, що передається, визначаються в договорі інформаційної взаємодії.Фінансування суспільно корисних робіт здійснюється шляхом спрямування коштів на:виплату основної та додаткової заробітної плати, розмір якої не може перевищувати півтора розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на дату її нарахування, за повністю виконану місячну (годинну) норму праці, встановлену з урахуванням положень Законів України «Про оплату праці» та «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»;сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зокрема у період тимчасової непрацездатності в межах дії строкового трудового договору;оплату перших п’яти днів тимчасової непрацездатності в межах дії строкового трудового договору;оплату проїзду в межах регіону до місця виконання робіт та у зворотному напрямку осіб, які беруть участь у суспільно корисних роботах (у разі потреби).Одночасно інформуємо, що Держпраці та її територіальні органи в межах повноважень постійно розширюють напрями консультаційної підтримки усіх роботодавців та інших учасників трудових відносин. У разі необхідності кожен суб’єкт господарювання у зручний для нього спосіб може звернутися до Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці за допомогою і отримати її. 15 липня 2024 р.У нинішній час, коли безпека країни стає пріоритетним завданням, важливою складовою національної оборони є підготовка цивільного населення. 11 липня 2024 р.
Для участі в стипендіальній програмі необхідно виконати умови що зазначені на сторінці конкурсу: https://4b.ua/blog/contest-4b/ Конкурс направлений на розвиток розуміння правової безпеки та захисту прав споживачів і підприємців у контексті стрімкого розвитку цифрових технологій. 11 липня 2024 р.
В зв’язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, продовження дії воєнного стану та загальної мобілізації в Збройних Силах України мають місце окремі випадки залишення військовослужбовцями військових частин або місць служби.Відповідальність за самовільне залишення військової частини або місця служби військовослужбовцем, а також нез’явлення його вчасно на службу без поважних причин, вчинені в бойовій обстановці, а так само ті самі дії тривалістю понад три доби, вчинені в умовах воєнного стану передбачена частиною 5 статті 407 Кримінального кодексу України і передбачає покарання у вигляді від 5 до 10 років позбавлення волі.Військова служба правопорядку у Збройних Силах України звертається до усіх військовослужбовців, які самовільно залишили військові частини або місця служби з пропозицією зробити перший крок для поверненняАлгоритм дій:- військовослужбовець, який усвідомлює свій негативний вчинок, бажає в подальшому проходити військову службу в Збройних Силах України та бути звільненим від кримінальної відповідальності за свої дії, повинен звернутись до органу управління Військової служби правопорядку за місцем проживання;- в разі добровільної згоди, військовослужбовці вказаної категорії будуть направлені до інших військових частин резерву, утворених відповідно до рішення керівництва Збройних Сил України;- за фактом повернення та зарахування до військової частини резерву військовослужбовцю поновлюється строк служби та всі види забезпечення (грошове, продовольче, речове). 11 липня 2024 р.
11 липня 2024 р.
Деяким категоріям громадян держава гарантує право на безоплатні послуги адвоката (у деяких випадках юриста) для представництва інтересів у суді.Право на такі послуги мають:- люди з низьким доходом;- діти;- внутрішньо переміщені особи;- ветерани війни;- члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни;- люди, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі з питань, пов’язаних із захистом їхніх прав щодо запобігання та протидії насильству;- потерпілі від кримінальних правопорушень проти статевої свободи та статевої недоторканості, катування або жорстокого поводження під час воєнних дій чи збройного конфлікту у кримінальних провадженнях, розпочатих за фактом вчинення таких кримінальних правопорушень;- постраждалі від торгівлі людьми з питань, пов’язаних із захистом їхніх прав, визначених Законом України «Про протидію торгівлі людьми».Приклади допомоги400 тисяч гривень компенсації моральної шкоди стягнули з винуватця ДТПУ 2019 році донька Ольги загинула в ДТП. Тоді відкрили кримінальне провадження, в якому жінка отримала статус потерпілої.Суд визнав водія автомобіля винним у вчиненні злочину, адже він керував автомобілем напідпитку. Йому призначили покарання у вигляді позбавлення волі з позбавленням права керувати транспортними засобами.Однак водій визнав провину, покаявся та пообіцяв виплатити 500 тисяч гривень моральної шкоди поступово до 2025 року.Суд врахував це та замість реального строку призначив іспитовий термін. Водій сплатив лише понад 58 тисяч гривень до вироку суду, а потім зник.Ольга звернулась до системи БПД. Вона має низький дохід держава гарантує їй безоплатне представництво інтересів у суді. Справу доручили адвокатці Анастасії Фунтасовій, яка співпрацює з системою БПД.Адвокатка вивчила обставини справи та підготувала позовну заяву до суду, в якій просила стягнути з водія автівки недоплачену моральну шкоду у сумі 441 620 грн.Суд позов задовольнив частково – зобов’язав стягнути з винуватця аварії 400 000 гривень моральної шкоди на користь Ольги. А також судовий збір в розмірі 6000 грн на користь держави.10 тисяч гривень компенсації моральної шкоди стягнули з кривдникаВасиля Івановича побив односелець Володя за сварку з Володиним знайомим.Василь Іванович отримав легкі тілесні ушкодження. І не збирався залишати це все просто так та звернувся до поліції. Там відкрили кримінальну справу за завдання умисного легкого тілесносного ушкодження (ч.1 ст.125 КК України). Таким чином Василь Іванович отримав статус потерпілого в кримінальному провадженні.Потім він звернувся до системи БПД. Оскільки Василь Іванович має низький дохід, держава гарантує йому безоплатне представництво інтересів у суді. Справу доручили адвокату Роману Бахіру, який співпрацює з системою БПД.Адвокат вивчив обставини справи та підготував позовну заяву до суду, в якій просив стягнути з кривдника моральну компенсацію в розмірі 10 тисяч гривень.Суд розглянув справу та задовольнив позов Василя Івановича. Тепер Володя має сплатити 10 тисяч гривень компенсації моральної шкоди.Як отримати таку допомогу:https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/ 11 липня 2024 р.
10 липня 2024 р.
Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що відповідно пункту 42.4 статті 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».Платники податків, які бажають отримувати документи від контролюючого органу через Електронний кабінет, повинні подати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет (форма J/F1391602).У разі, якщо платник податків бажає припинити отримувати документи через Електронний кабінет, він має право один раз протягом року надіслати контролюючому органу через Електронний кабінет відповідну Заяву про відмову отримувати документи через Електронний кабінет (форма J/F1391702). Датою завершення листування платника податків через Електронний кабінет є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет.Для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет необхідно: 1. Увійти до приватної частини Електронного кабінету, ідентифікувавшись кваліфікованим електронним підписом, отриманим у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. 2. Обрати режим «Введення звітності». У панелі інструментів режиму «Введення звітності» натиснути «Створити». Зі списку документів обрати форму заяви (F/J 1391602 – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або F/J 1391702 – Заява про відмову отримувати документ через Електронний кабінет). 3. Заповнити форму документа. У формі Заяви вказати електронну адресу, реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично. Перевірити наявність та правильність заповнення полів заяви натиснувши «Перевірити». Після успішного заповнення зберегти Заяву. 4. Підписати кваліфікованим електронним підписом та відправити документ до контролюючого органу. Через певний час користувач отримує: Відповідь № 1 (Квитанція №1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа), Відповідь № 2 (Квитанція № 2, яка засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації електронного документа). Отриману Квитанцію № 2 можна переглянути та завантажити у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи».Після направлення платником Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, листування контролюючих органів з платниками податків здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» шляхом надсилання документа в Електронний кабінет з одночасним надсиланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.Відповідно до пункту 42.5 статті 42 ПКУ за відсутності Заяви про бажання отримувати документи через Електронний кабінет або надходження від платника Заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надсилання листів засобами поштового зв’язку за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручаються платнику податків (його представнику). Головне управління ДПС у Полтавській області |
|
|