Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Новини

18.04.2025р.

Податкова соціальна пільга: хто має право та як оформити

Якщо ви працюєте та виховуєте двох та більше дітей, є можливість платити менше податків і отримувати більшу зарплату. Хто має право на пільгу, які документи потрібні та як правильно її оформити — роз’яснюють юристи системи надання правничої допомоги.
Що таке податкова соціальна пільга (ПСП)
Це зменшення суми зарплати, з якої нараховують податок. Тобто — менше податку = більше зарплати “на руки”.
Коли можна отримати податкову пільгу
● якщо утримуєте двох і більше дітей до 18 років
● якщо розмір доходу не перевищує граничний (у 2025 році — 4240 грн х кількість дітей, тобто за наявності 2-х дітей — 8480 грн).
Пільга застосовується тільки для одного з батьків дітей і лише за одним місцем роботи.
Яка сума пільги
50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи.
У 2025 р. це 1514 грн, які застосовуються на кожну дитину. Тобто якщо у працівника двоє дітей — 3028 грн.
Як отримати пільгу Подати роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування ПСП.
Які документи додаються до заяви
● свідоцтва про народження дітей або документи, що підтверджують встановлення батьківства та вік дітей
● копія рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування (якщо із заявою звертається опікун або піклувальник).
Коли застосовується пільга
З дня отримання роботодавцем заяви та документів і до повноліття дитини та зберігатиметься до кінця року, в якому дитині виповнилося 18.
Як це виглядає на практиці
Наприклад, працівник виховує двох дітей віком 6 і 13 років. Його заробітна плата становить 8 000 грн, що менше граничного розміру доходу для застосування ПСП (8 480 грн).
Сума оподатковуваного доходу після застосування ПСП: 8 000 грн (зарплата) — 3 028 грн (ПСП) = 4 972 грнСаме з цієї суми (4 972 грн) буде утримано податок.
Де отримати юридичну підтримку
Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це ВПО, діти, люди з низьким доходом (працездатні – з доходом до 6056 грн/міс.; пенсіонери (за віком, вислугою років) – 4722 грн/міс.; з інвалідністю – якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн), ветерани війни (інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»).
Як звернутися до системи надання БПД
https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/

18.04.2025р.

Рятувальники закликають громадян не порушувати правила пожежної безпеки у лісах та екосистемах у період Великодніх свят

Погодні умови, які спостерігаються зараз, сприяють поширенню вогню масштабними площами. У звʼязку з цим, рятувальники наполегливо радять дотримуватись правил пожежної безпеки:
1. Не розводити багаття під час відпочинку на природі у лісах
2. Не викидати сміття у лісові насадження та на узбіччя доріг
3. Не видати недопалки на сухостій
4. Не випалювати сміття та торішню рослинність на присадибних ділянках та огородах.
5. У разі вияву пожежі в екосистемі негайно телефонувати за номером 101!
За порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, громадяни можуть бути притягнені до адміністративної відповідальності за статтею 175 КУпАП:
Штраф на громадян у розмірі від 1700 по 3400 грн. На посадових осіб від 3400 по 5100 грн.
За статтею 77-1 КУпАП за самовільне випалювання рослинності або її залишків:
Штраф на громадян від 3060 по 6120 грн. На посадових осіб від 15300 по 20400 грн.Стаття 77. Порушення вимог пожежної безпеки в лісах.
Штраф на громадян від 1530 по 4590. На посадових осіб від 4590 по 15300 грн.
У разі знищення або пошкодження лісу внаслідок необережного поводження з вогнем, а також порушення вимог пожежної безпеки в лісах, що призвело до виникнення лісової пожежі або поширення її на значній площі тягне накладання штрафу на громадян від 4590 по 15300. На посадових осіб від 10710 по 30600 грн.

17.04.2025р.

Інформація для мобілізованих, демобілізованих фізичних осіб-підприємців та їхніх сімей!

Для надання консультацій з питань застосування норм податкового законодавства мобілізованим/демобілізованим фізичним особам-підприємцям та/або членам їх родин у Головному управлінні ДПС у Полтавській області працює номер телефону «гарячої лінії» - (066) 754 01 28.
Дякуємо за захист!
Головне управління ДПС у Полтавській області

17.04.2025р.

Нотаріуси зобов’язані щомісяця звітувати про договори купівлі-продажу, дарування та спадщину

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що нотаріуси зобов’язані щомісяця подавати до контролюючого органу інформацію про посвідчені договори купівлі-продажу рухомого і нерухомого майна, дарування та свідоцтва про право на спадщину.
У звітах має зазначатися вартість кожного договору, сума сплаченого податку, а також інші дані, передбачені податковим розрахунком. Звітність подається у формі додатку 4ДФ, відповідно до наказу Мінфіну №4 від 13.01.2015. Позиція щодо необхідності подання нотаріусами інформації по формі та у строки, визначені для податкового розрахунку, погоджена з Міністерством фінансів України.
Вся подана інформація накопичується в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО). Вона використовується для:
- перевірки правильності нарахувань;
- заповнення громадянами декларацій про майновий стан і доходи, публічними службовцями – для заповнення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
- підтвердження доходів для підприємств, установ та організацій.
Якщо нотаріус не подасть інформацію або зробить помилки, то відповідні відомості будуть відсутні в ДРФО.
Оскільки нотаріуси виконують функції податкового агента в частині подання інформації про посвідчені договори, за порушення порядку подання такої інформації передбачена відповідальність.
За неподання або невчасне подання відомостей, а також за помилки у звітах передбачені штрафи:
- 1020 грн – за перше порушення;
- 2040 грн – за повторне порушення протягом року.
Довідково.
Новації передбачено змінами, внесеними з 01 січня 2025 року до Податкового кодексу України Законом України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану».
Головне управління ДПС у Полтавській області


17.04.2025р.

Нові форми податкової декларації платника єдиного податку доступні в Електронному кабінеті

Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що 01 квітня – початок звітування для платників податків, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (податковий період – квартал). В електронному вигляді звітують вже понад 1,5 млн платників податків – спрощенців.
Податкові декларації платників єдиного податку для бізнесу (ідентифікатори форм F0103407, J/F0103309) за новими формами доступні в Електронному кабінеті платника податків.
Звертаємо увагу, що нові форми декларації містять розділ щодо визначення податкових зобов’язань по військовому збору. Просимо платників бути уважними при подачі звітності.
Податкову декларацію платника єдиного податку 1-3 груп підприємці можуть подати через Електронний кабінет та мобільний застосунок «Моя податкова», який розміщено на цифрових платформах AppStore або GooglePlay.
Презентаційні матеріали щодо подання декларації через мобільний застосунок доступні за покликанням: https://tax.gov.ua/.../prezentatsiyni-materiali/879290.html
Податкові декларації платників єдиного податку впроваджені наказом Міністерства фінансів України від 31.01.2025 № 57 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578» (зі змінами).
Головне управління ДПС у Полтавській області

17.04.2025р.

ДПС не штрафує за продаж особистих речей на Інтернет-майданчиках

Інформація, поширена низкою медіа про те, що податкова нібито почала штрафувати продавців з OLX, Promua, соцмереж та інших платформ і автоматично відстежує всі грошові перекази на рахунки осіб, навіть якщо вони продають онлайн особисті речі, не відповідає дійсності.
Наголошуємо:
- продаж індивідуального майна (особистих речей) не розцінюється як підстава для фінансової або адміністративної відповідальності за порушення вимог чинного податкового законодавства;
- лише систематичний продаж та одночасно однорідний асортимент товарів має ознаки підприємницької (господарської) діяльності. Це не стосується реалізації індивідуального майна (особистих речей) громадянами за допомогою таких електронних торговельних платформ як OLX, Prom та будь-яких соцмереж;
- посилення контролю за інтернет-продажами здійснюється, щоб запобігти зловживанням та ухиленню від сплати податків саме в сфері підприємницької діяльності. ДПС вкотре закликає суб’єктів господарювання, які залишаються в «тіні», привести свою діяльність у відповідність до вимог законодавства самостійно та добровільно:
- офіційно зареєструватися як суб'єкт господарювання;
- здійснювати розрахунки через належним чином зареєстровані РРО/ПРРО;
- дотримуватися податкового законодавства, щоб уникнути фінансової та адміністративної відповідальності у майбутньому.
Головне управління ДПС у Полтавській області

17.04.2025р.

Витяг з реєстру платників ПДВ можна замовити в електронній формі

Державна податкова служба України оновила форму запиту про отримання витягу з реєстру платників ПДВ (ідентифікатор форми J/F1301705). Відтепер у запиті можна зазначити новий спосіб отримання витягу – в електронній формі. Витяг в електронній формі надсилається в електронний кабінет або на адресу електронної пошти платника ПДВ. Для цього у запиті платник ПДВ має обрати відповідний спосіб отримання витягу – в електронній формі.
Нагадуємо, що за запитом в електронній формі (ідентифікатор форми J/F1300406) платники ПДВ можуть отримати в електронній формі довідку з реєстру платників ПДВ з відомостями про своїх контрагентів. Також дані з реєстру платників ПДВ, у тому числі інформацію про анулювання реєстрації платників ПДВ, ДПС оприлюднює в електронному кабінеті у розділі «Реєстри» (https://cabinet.tax.gov.ua/registers).
Головне управління ДПС у Полтавській області

17.04.2025р.

«Увага! Лейкоз великої рогатої худоби: небезпека та заходи профілактики». 

Увага! Лейкоз великої рогатої худоби: небезпека та заходи профілактики Лейкоз великої рогатої худоби (ВРХ) – це серйозне інфекційне захворювання хронічного характеру, що має пухлинну природу. Хвороба характеризується неконтрольованим розмноженням клітин кровотворних органів, що призводить до порушення їхнього дозрівання та інфільтрації різних органів і тканин, а також утворення злоякісних пухлин.
Збудником лейкозу ВРХ є онкогенний РНК-вірус, який паразитує в лейкоцитах. Цей вірус має генетичну спорідненість з вірусом лейкозу людини, хоча вірус лейкозу корів не передається людині. Проте, продукти, отримані від хворих тварин, можуть містити канцерогенні речовини, здатні викликати онкологічні захворювання у людей.
До вірусу лейкозу сприйнятлива велика рогата худоба незалежно від породи, віку та продуктивності. Також можуть хворіти вівці, кози, кролі, свині, і меншою мірою – коні, коти та собаки. Варто зазначити, що вірус нестійкий до високих температур і гине при нагріванні до 80 °С протягом однієї хвилини.
В організмі інфікованих тварин порушуються обмінні та біохімічні процеси, що негативно впливає на якість молока та м’яса, призводячи до накопичення шкідливих продуктів обміну з канцерогенною дією.
Основним джерелом інфекції є заражені вірусом лейкозу тварини на будь-якій стадії хвороби. Вірус передається через кров, молоко, слину та інші виділення, що містять інфіковані лімфоїдні клітини.
Поширенню лейкозу серед здорового поголів’я сприяють:
- спільне утримання здорових та хворих тварин;
- спільний випас;
- випоювання телят молозивом та молоком від інфікованих корів;
- використання сперми заражених биків для осіменіння.
На жаль, лікування лейкозу ВРХ на сьогодні не розроблено. Хворих тварин піддають вимушеному забою, а закупівля молока з господарств, де виявлено лейкоз, заборонена. Господарства, в яких виявлено позитивно реагуючу на лейкоз худобу, вважаються неблагополучними.
З метою запобігання розповсюдженню цього небезпечного захворювання в неблагополучних стадах, фермах та присадибних господарствах категорично забороняється:
• Використовувати молоко без попереднього знезараження для громадського харчування, згодовувати тваринам, реалізовувати його переробним підприємствам та на ринках.
• Молоко корів неблагополучних на лейкоз присадибних господарств громадян використовується лише після знезараження в межах цього господарства.
• Випасати хворих на лейкоз тварин разом зі здоровими в загальних стадах
.• Реалізовувати тварин з племінною та користувальною метою.
• Перегруповувати тварин без відома спеціалістів державних установ ветеринарної медицини.
• Доїти одними доїльними апаратами корів, заражених та вільних від вірусу лейкозу ВРХ.
• Використовувати молозиво хворих на лейкоз корів для напування телят, отриманих від здорових корів.
Після забою хворої тварини необхідно обов'язково провести дезінфекцію місця її утримання одним із рекомендованих засобів, таких як 2% розчин їдкого натрію, розчин хлорного вапна та хлорвмісних препаратів, 2% розчин формаліну, 5% розчин кальцинованої соди або іншими дезінфекційними засобами, зареєстрованими в Україні.
Звертаємо увагу власників худоби на необхідність відповідального ставлення до здоров'я своїх тварин. Придбання великої рогатої худоби слід здійснювати виключно за погодженням з державною службою ветеринарної медицини та за наявності відповідних ветеринарних документів.
Пам'ятайте, своєчасне виявлення та дотримання профілактичних заходів є запорукою збереження здоров'я вашого поголів'я та безпеки харчових продуктів для населення.
В 2025 році в особистих селянських господарствах нашої області реєструються випадки лейкозу великої рогатої худоби, що створює ризик подальшого поширення захворювання.
Будьте пильними та відповідальними!


16.04.2025р.

В Омельницькому ліцеї відбувся семінар-тренінг «Екологічні громадські ініціативи Полтавської області 2025 року»

16 квітня 2025 року в приміщенні опорного закладу «Омельницький ліцей», за ініціативи представників Полтавської обласної ради та за сприяння виконавчого комітету Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, відбувся семінар-тренінг «Екологічні громадські ініціативи Полтавської області 2025 року».
Семінар був спрямований на ознайомлення ініціативних мешканців громади з умовами конкурсу «Екологічні ініціативи Полтавської області 2025 року», а також надання практичних інструментів розробки та реалізації екологічних проєктів. Учасники тренінгу, разом зі спеціалістами відділу інвестиційної діяльності та проектного менеджменту виконавчого апарату Полтавської обласної ради, взяли участь у навчальній грі, під час якої формулювали ідеї, працювали над логікою побудови проєктів і шукали інноваційні рішення для актуальних екологічних викликів. Найактивніші автори отримали символічні подарунки від організаторів.
У межах заходу сільський голова Омельницької територіальної громади Андрій Пирог разом із начальником відділу інвестиційної діяльності та проєктного менеджменту Полтавської обласної ради Олесею Дроботенко вручили нагороди переможцям конкурсу «Шкільний громадський бюджет Полтавської області – 2024».
Відзначено і представників Омельницької громади, серед яких:
«Безпека дитини — одне із найцінніших цінностей», автори Ксенія Пшенична, Сергій Ляшенко;
«Музична студія: новий рівень освіти в опорному закладі “Омельницький ліцей”», автори Мельник Ольга, Середа Галина.
Ці проєкти стали яскравим прикладом активної позиції молоді та освітян, їхнього бажання впливати на якість життя в громаді, розвивати освітній та культурний простір.
До участі у заході також долучилися представники Кам’янопотоківської, Піщанської та Градизької територіальних громад, що зробило обмін досвідом ще більш цінним і надихаючим.
Щиро дякуємо всім, хто долучився до організації та участі в семінарі-тренінгу!

16.04.2025р.

З 25 березня запроваджені новації щодо акцизного податку на тютюнові вироби, рідини, що використовуються в електронних сигаретах

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що з 25 березня 2025 року набув чинності Закон України від 04.12.2024 № 4115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби» (далі – Закон № 4115). Він опублікований у газеті «Голос України» від 25.03.2025 № 58.
Законом внесено зміни до:
- Податкового кодексу України;
- Закону України від 18.06.2024 № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закону № 3817).
Основні зміни до Податкового кодексу України
1. Регулювання роздрібної ціни підакцизних товарів: при встановленні максимальної роздрібної ціни на тютюнові вироби; при роздрібному продажу - роздрібна ціна не може бути меншою за мінімальне акцизне податкове зобов’язання або ставки акцизного податку помножене на 1,45.
2. Введення нового терміну «пиво безалкогольне»: визначається як пінистий напій з вмістом спирту 0,5 % об. або менше; відноситься до товарної позиції 2202 згідно з УКТ ЗЕД.
3. Особливості застосування валютних курсів:
- для тютюнових виробів використовується офіційний курс Національного банку України на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому здійснюється:
придбання марок акцизного податку (до 1 січня 2026 року); формування унікального ідентифікатора (з 1 січня 2026 року); реалізація тютюнових виробів вироблених на митній території України, або подання митної декларації;
нарахування зобов’язань з акцизного податку з тютюнової сировини та тютюнових відходів.
4. Зменшення розміру сукупних втрат та відходів: зниження з 10 % до 5 % для виробництва ферментованої тютюнової сировини.
5. Ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну: встановлюються в одиницях виміру євро.
6. Щорічне підвищення ставок акцизного податку: починаючи з дня набрання чинності Законом № 4115 до 31.12.2027, ставки акцизного податку поступово підвищуватимуться.
7. Перерахунок ставок акцизного податку: при визначенні сум податку, що сплачуються до бюджету виробниками та імпортерами.
8. Послаблення антифорстолінгових обмежень: тимчасово, на період дії воєнного стану, збільшено середньомісячний обсяг продажу марок акцизного податку до 120 % (раніше було 115 %) до підвищення ставок акцизного податку.
Основні зміни до Закону № 3817
1. Розширення переліку обладнання: додано машини для виробництва фільтрів для сигарет, сигаретних гільз.
2. Запровадження нових штрафів: оптова торгівля алкоголем за цінами, нижчими за встановлені мінімальні; відсутність відеоспостереження на підприємствах з виробництва тютюнових виробів; роздрібна торгівля підакцизними товарами за цінами, нижчими за встановлені.
Головне управління ДПС у Полтавській області

16.04.2025р.

ЗАКЛИКАЄМО РОБОТОДАВЦІВ ПОЛТАВЩИНИ ДОЛУЧИТИСЯ ДО ІНФОРМАЦІЙНОЇ КАМПАНІЇ З НАГОДИ ДНЯ ОХОРОНИ ПРАЦІ

Щорічно 28 квітня в Україні відзначають День охорони праці, який збігається зі Всесвітнім днем охорони праці. Так само збігається і девіз, який визначає Міжнародна організація праці (МОП).
У 2025 році гасло Всесвітнього Дня охорони праці – «Вплив диджиталізації та штучного інтелекту (ШІ) на безпеку працівників». Вибір теми обумовлений викликами та змінами у сфері праці, які відбулися внаслідок розвитку технологій та під дією нових цифрових, глобалізаційних та інших чинників.
Охорона праці – запорука життя і здоров’я працівників. Тому основна мета відзначення цього дня – привернення уваги суспільства, органів державної влади, суб’єктів господарювання до питань охорони праці, запобігання нещасним випадкам на виробництві та професійним захворюванням в Україні.Тисячі підприємств України, незважаючи на щоденні ризики і трагічні наслідки повномасштабного російського вторгнення, продовжують функціонувати. В умовах воєнного стану забезпечувати охорону праці — надскладне завдання. Зважаючи на те, що Пенсійний фонд України з 1 січня 2023 року став органом, який у числі іншого опікується профілактикою та розслідуванням нещасних випадків на виробництві, протягом минулого року до регіонального управління Фонду надійшло 145 повідомлень про нещасні випадки на виробництві (постраждало 172 особи, 54 ‒ зі смертельним наслідком) і 7 повідомлень про наслідки бойових дій (постраждала 31 особа). Кількість підприємств Полтавщини, де сталися нещасні випадки – 91. А галузями, де найчастіше траплялися випадки виробничого травматизму, стали сільське господарство, переробна і добувна промисловість, розроблення кар’єрів, транспорт, складське господарство.Відтак Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області закликає усіх роботодавців і застрахованих осіб нашого краю розробити та провести цікаві й корисні для різних цільових аудиторій заходи з нагоди Дня охорони праці.
Для того, щоб висвітлити вплив новітніх технологій на безпеку та гігієну праці, можна застосувати традиційні комунікації, зокрема, семінари, вебінари, «круглі столи», розміщення на різних ресурсах інформаційних матеріалів, присвячених питанням безпеки та охорони праці тощо.
Не втрачає актуальності проведення конкурсу малюнків «Охорона праці очима дітей» для сімей працівників. Головна мета такого заходу – відволікти дітей від подій, що спричиняють стрес, привернути увагу до власної безпеки.Надзвичайно важливими стануть практичні заняття з безпеки праці на робочих місцях, під час яких працівники зможуть отримати відповіді на проблемні питання, що виникають під час роботи.
Під час планування заходів слід не забути про доцільність відвідування сімей працівників, які загинули на виробництві або отримали каліцтво тощо.Тож відкиньте стереотипи та формальне ставлення! Залучайтеся до інформаційної кампанії – це допоможе все подолати і підтримати обороноздатність країни та економіку.
У разі виникнення питань щодо охорони праці та планування заходів до Дня охорони праці пропонуємо канали зв’язку з фахівцями Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області:
адреса електронної пошти - Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
телефони екстреного зв’язку – (0532) 56-07-38, (0532) 56-06-43

16.04.2025р.

ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПРО САЛЬМОНЕЛЬОЗ

Сальмонельоз – гостре інфекційне кишкове захворювання, збудниками якого є різні види бактерій роду Salmonella. Сальмонела вражає шлунково кишковий тракт, іноді може протікати з тифоподібними симптомами, рідше у вигляді генералізованих септичних форм.
Першоджерелом інфекції вважаються сільськогосподарські тварини – велика рогата худоба, свині, коні, вівці, кури, качки, гуси, а також дикі водоплавні птахи. Ці тварини роками здатні виділяти збудника з сечею, фекаліями, молоком, слиною і бути джерелом зараження для людини, що доглядає за ними, при транспортуванні, обробці та зберіганні туш. Останнім часом почастішали випадки зараження людей на сальмонельоз через вживання курячих яєць. Джерелом інфекції також може бути людина, яка хвора на сальмонельоз, або бактеріоносій, у якого ознак захворювання немає. При зараженні від людини до людини механізм передачі переважно фекально-оральний, тобто через брудні руки, тільки в рідкісних випадках контактно-побутовий – при догляді за хворими, в тісному колективі, особливо в стаціонарі, дитячому садку. Найчастіше зараження людини відбувається через продукти харчування – м’ясо птахів, тварин, риби, готових страв, продуктів, які термічно необроблені – салати, фрукти, кондитерська продукція.
Особливо небезпечне зараження для дітей віком до одного року, оскільки це може призводити до тяжких генералізованих форм сальмонельозу, лікування якого у малюків представляє серйозні труднощі. Сальмонельоз дуже небезпечний тим, що він має здатність викликати спалахи (групові масові захворювання).
ПРОФІЛАКТИКА
Ретельно мити руки, прийшовши додому, а також перед вживанням їжі, після відвідування туалету – це найважливіші правила, знайомі з дитинства, та для профілактики сальмонельозу чи інших кишкових інфекцій є найдієвішими. Продукти, які швидкопсуються (ковбаси, м’ясо, молочні продукти, кондитерські вироби та ін.) зберігайте в холодильнику. Сирі продукти тваринного походження слід відразу після покупки покласти в холодильник та зберігати окремо від інших продуктів, розморожувати їх слід в холодильнику. Під час кулінарної обробки продуктів необхідно забезпечити роздільне зберігання сировини та готової продукції, а також використання окремого кухонного інвентарю – ножів, дощок. Суворо дотримуйтесь правил технології приготування страв: м’ясо і птицю необхідно добре проварювати або прожарювати невеликими шматками, сирі яйця прожарювати з обох сторін або варити їх. Перед використанням сирих яєць необхідно попередньо провести їх ретельну обробку водою з содою, особливо перед приготуванням кондитерських кремів. Не використовуйте сирі яйця для введення їх в готові страви чи для приготування соусів для заправки страв. Не купуйте продукти харчування в місцях стихійної торгівлі, адже вони продаються без ветеринарно-санітарного контролю. Нехтуючи цим правилом, можна придбати продукти від хворих тварин. На вигляд вони можуть бути якісні, адже під час розмноження сальмонел смак, колір, запах продуктів не змінюються .
Необхідно дотримуватися чистоти на кухні, своєчасно прибирати сміття, харчові відходи та не допускати появи комах у приміщеннях, де відбувається приготування їжі.
Уникайте контактів з особами, які мають ознаки інфекційного захворювання. У разі появи будь-яких клінічних проявів хвороби, негайно звертайтесь за медичною допомогою до лікаря, не нехтуйте своїм здоров’ям.
І пам’ятайте, хворобу легше попередити аніж лікувати!
Бережіть себе та своє здоров’я!

16.04.2025р.

Як стягнути аліменти на дитину, коли один з батьків проживає за кордоном

Якщо один з батьків проживає за кордоном, з нього можна стягнути аліменти. Зробити це можна двома способами:
1) подати позов до суду в Україні та отримати рішення про стягнення аліментів, а потім звернутися з цим рішенням до компетентного органу в іноземній країні для його визнання та виконання
2) звернутися до компетентного органу іноземної країни із заявою про встановлення рішення щодо аліментів.
Як діяти у кожному із варіантів — розповідають юристи системи надання безоплатної правничої допомоги.
Якщо є рішення українського суду
Крок 1. Підготувати клопотання про визнання та виконання рішення суду за кордоном.Клопотання має містити таку інформацію:
● ПІБ боржника, дата народження, місце проживання впродовж останніх 5 років (якщо відомо), рід занять, місце роботи, фото
● про фінансовий стан, сімейні обставини, належне йому майно
● інша інформація, що сприятиме встановленню місцезнаходження боржника чи виконанню клопотання (наприклад, адресу та номер телефону роботодавця).
Крок 2. Додати до клопотання документи:
● копію рішення суду
● довідку про набрання рішенням законної сили
● довідку про часткове виконання чи невиконання рішення в Україні
● документи про те, що відповідач був належним чином повідомлений про засідання
● копію протоколу судового засідання (або журналу судового засідання), де справу розглянуто по суті
● фото позивача.
Документи надаються українською мовою разом з перекладом на офіційну мову країни, де проживає боржник.
Крок 3. Надіслати документи до Міністерства юстиції України через міжрегіональне управління юстиції.
Якщо немає рішення суду
Крок 1. Підготувати заяву до Міністерства юстиції України через міжрегіональне управління юстиції.
Заява чи додатки мають містити інформацію:
● ПІБ боржника, дата народження, місце проживання впродовж останніх 5 років (якщо відомо), рід занять, місце роботи, фото
● про фінансовий стан, сімейні обставини, належне боржнику майно
● про фінансові та сімейні обставини заявника, довідку про доходи
● документи, що підтверджують родинний зв’язок між боржником і дитиною (свідоцтво про народження тощо).
Заява подається українською мовою з перекладом на мову країни проживання боржника.
Крок 2. Міністерство юстиції надсилає заяву органу країни, де знаходиться боржник впродовж місяця.
Як дізнатися про результати розгляду клопотання чи заяви
Міністерство юстиції України письмово повідомить позивача.

15.04.2025р.

ДПС пропонує збільшити до 180 днів термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що Державна податкова служба України пропонує збільшити до 180 днів термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків після демобілізації. Про це повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко у своєму Телеграм-каналі.
«Сьогодні на захист країни стало чимало фізичних осіб – підприємців. Тим, хто на війні, звичайно, не до податкових питань. Мобілізовані ФОП, які не подали заяву до податкової, продовжують щомісяця отримувати податкові нарахування. І нерідко стають боржниками», – зазначив він.
Діюче законодавство передбачає, що мобілізовані ФОП звільняються від сплати та подання звітності з ПДФО, єдиного податку та військового збору на весь період служби. Для цього після демобілізації вони мають подати до податкової заяву та копію військового квитка або іншого документа про призов. На це відводиться лише 10 днів. Але всі чудово розуміють, що вкластися в такі строки вкрай важко.
«ДПС пропонує збільшити цей термін до 180 днів. Цього часу має бути достатньо, щоб наші захисники після демобілізації – особливо якщо потрібне лікування – змогли без зайвого стресу й поспіху зібрати та подати всі необхідні документи», – додав Голова ДПС.
Пропонується також чітко передбачити: авансові внески з єдиного податку та військового збору не нараховуються мобілізованому ФОП починаючи з місяця, в якому податковою отримано інформацію, про мобілізацію до місяця демобілізації.
Податки і штрафи, нараховані за цей період, мають бути скасовані. Якщо мобілізований ФОП не встиг виконати податкові обов’язки у визначені терміни чи не подав заяву – він може бути звільнений від відповідальності, якщо зробить це протягом 180 днів після скасування воєнного стану. Разом з тим, податкові зобов’язання за період служби нараховуються в повному обсязі, якщо самозайнята особа не подала заяву та не скористалася правом на звільнення.
«Такі пропозиції суттєво покращать умови для мобілізованих ФОП. Вже опрацьовуємо їх разом із Мінфіном. Термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків має бути збільшений. Це моя принципова позиція. Сподіваюсь, її підтримають усі, від кого залежить ухвалення рішення», – сказав Руслан Кравченко.
Поки не врегульовано питання на законодавчому рівні ДПС вже запроваджує комплекс заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів. Створили в регіонах робочі групи, які надаватимуть консультації. Регіони отримали переліки ФОП, яким нараховуються податки, але ймовірно вони не можуть виконувати свої податкові обов’язки. По кожному такому кейсу працюють окремо. Проводиться інвентаризація листів ФОПів щодо списання нарахованих податкових зобов’язань з дати їх мобілізації.
Головне управління ДПС у Полтавській області